تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 May 24
عدم توانایی آمریکا در تشخیص حملات سایبری ممکن است برای تشخیص هکرها و به اصطلاح نوعی طعمه مجازی باشد.
بلومبرگ اعلام کرد: بیشتر افسران ارشد سایبری آمریکا در پاسخ به یک نظرسنجی، گفتند آن‌ها معتقدند دولت آمریکا نمی‌تواند حملات سایبری را تشخیص دهد. این افسران؛ افرادی از وزارت دفاع، سازمان‌های اطلاعاتی و سازمان‌های غیرنظامی فدرال بودند.

65 درصد از این افراد مخالف نظری بودند که بیان می‌کند آمریکا به‌طورکلی می‌تواند حملات سایبری را در زمان واقع‌شدن، تشخیص دهد. این در حالی است که 59 آن‌ها بر این باور بودند که این کشور در تلاش است تا بفهمد مهاجمان، چگونه به سامانه‌هایشان نفوذ می‌کنند. یک‌چهارم از افسران یادشده نیز اظهار داشتند که پس از حمله به اداره‌ی مدیریت کارمندان در سال گذشته، هنوز هیچ تغییری برای پاسخگویی به حملات سایبری، ایجاد نکرده‌اند. 40 درصد نیز اقرار کردند که سازمان‌های آن‌ها، نمی‌دانند سرمایه‌های سایبری‌شان، در کجا واقع است. در حقیقت آن‌ها نمی‌دانند چه ابزاری، اطلاعات حیاتی‌شان را حفظ می‌کند.

42 درصد از مدیران اجرایی سازمان‌های فدرال، اعلام کردند که کارمندان، پیمانکاران و اپراتورهای سامانه‌ها، بزرگ‌ترین آسیب‌پذیری آن‌ها، به شمار می‌آیند.

البته باید به صحت این آمارها نیز توجه داشت. بعید نیست آمریکا برای شناسایی هکرها، شروع به انتشار اخباری مبنی بر ضعف خود در دفاع سایبری می‌کند؛ زیرا از این طریق می‌تواند بفهمد که چه کسانی یا چه کشورهایی، به سامانه‌های آمریکا حمله می‌کنند و به‌اصطلاح از نوعی طعمه مجازی یا «honeypot» استفاده می‌کند.

سایربان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار