کد خبر: ۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 May 23
شرکت گوگل اعلام کرد برای تایپ کردن در دنیای مجازی به‌جای نشانه‌گیر لیزری، صفحه کلیدی موزیکال، متشکل از طبل‌های کوچک ایجاد کرده است.
تایپ کردن در دنیای مجازی یکی از مواردی است که تا این لحظه توجه خاصی به آن نشده است؛ اما شرکت گوگل در زمان برگزاری اجلاس «گوگل آی/ او 2016» (Google I/O 2016) نوعی صفحه‌کلید درام مجازی را معرفی کرد.

گوگل اعلام کرد: «در مدت یک هفته ما یک ست کامل از ساز درام را ساختیم که از هدایتگر هدست اچ. تی. سی (HTC Vive) به‌عنوان چوب‌های آن استفاده می‌شود. هفته‌ی بعد، زمانی که در مورد ایجاد صفحه کلیدی طبیعی و جذاب، برای تایپ در واقعیت مجازی صحبت می‌کردیم، گفتیم چه می‌شود اگر صفحه کلیدی متشکل از طبل‌های کوچک ایجاد کنیم.»

افرادی که با هدست سامسونگ کار کرده باشند می‌دانند تایپ کردن در دنیای مجازی بسیار زجرآور است؛ زیرا کاربر باید سر خود را مرتباً برای انتخاب حروف حرکت دهد. همچنین استفاده از یک صفحه‌کلید واقعی نیز شکست بزرگی برای فناوری واقعیت مجازی محسوب می‌شود؛ زیرا نه‌تنها کاربر باید در تایپ کردن مهارت کامل داشته باشد؛ بلکه استفاده از کیبوردی فیزیکی و ثابت با ذات دنیای مجازی مغایرت دارد.

گوگل در ابتدا قصد داشت از نشانه گر لیزری برای انتخاب حروف استفاده کند؛ اما در نهایت به این نتیجه رسیدند که ساخت صفحه کلیدی از جنس ساز درام جذاب‌تر است. همچنین برای اینکه کاربران بتوانند تایپ کردن با آن را تمرین کنند یک بازی موزیکال که سرعت کاربران را با دقت 50 کلمه در دقیقه اندازه‌گیری کند، ایجاد شد.

ایده‌ی صفحه‌کلید موزیکال جذاب به نظر می‌رسد؛ اما به اعتقاد عده‌ای به علت نیاز داشتن به تحرک فراوان، ممکن است هدایتگر هدست از دست کاربر خارج شده و به وسایل یا افراد داخل خانه آسیب وارد کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار