کد خبر: ۳۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 May 23
چند روز پیش، کمپانی گوگل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان خود اعلام کرد که به زودی امکان استفاده از اپلیکیشن های اندرویدی موجود در گوگل پلی در کروم بوک ها فراهم خواهد شد.

قابلیتی که بی تردید با استقبال قابل توجهی از سوی کاربران محصولات هوشمند همراه خواهد شد و گفته می شود که می تواند زنگ خطر را برای کمپانی های بزرگی همچون مایکروسافت و اپل که سالهاست بر بازار رایانه های شخصی فرمانروایی می کنند، به صدا درآورد.

 

به گمان بسیاری از کارشناسان،امکان اجرای اپ های اندرویدی بر روی کروم بوک ها کاملاً به موقع و به نوعی حساب شده اعلام شد. چرا که به گزارش موسسه تحقیقاتی IDC، برای اولین بار در بازار کشور آمریکا، فروش کروم بوک ها بر دستگاه های مک اپل پیشی گرفت.

 

این موضوع به خوبی نشان می دهد که کاربران رایانه های شخصی و یا همان پی سی ها، به این نتیجه رسیده اند که صرف هزینه های سنگین برای خرید لپ تاپ های گران قیمت امری کاملاً غیر ضروریست و در عوض می توانند با خرید یک کروم بوک، که از تمامی قابلیت های لپ تاپ ها و همچنین برخی ویژگی های منحصر به فرد دیگر برخوردار است، استفاده کنند.

 

علاوه بر این، باز شدن پای اپلیکیشن های اندرویدی به کروم بوک نیز می تواند بیش از پیش بر محبوبیت این دستگاه ها بیافزاید، اپلیکیشن های متنوعی در بسیاری از حوزه ها همچون سرگرمی و بازی گرفته تا برنامه های ضروری همانند مجموعه آفیس مایکروسافت، فوتوشاپ، اسپاتیفای و غیره. تمامی این اپ ها در پنجره های جداگانه و همانند آن چه که کاربران در رایانه های شخصی تجربه می کنند اجرا خواهند شد و به هیچ عنوان مشخص نیست که این اپ در واقع برای یک گوشی هوشمند طراحی شده است.

 

شاید در آغازین روزهایی که کروم بوک ها معرفی و روانه بازار شدند، کمتر کسی تصور می کرد که روزی این دستگاه های به ظاهر بی خاصیت، قابلیت ها و ویژگی هایی را در خود جای دهند که هم اکنون به عنوان تهدیدی جدی برای بزرگان صنعت پی سی محسوب شوند.


منبع: تک شات

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار