تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 May 21
محققان استرالیایی موفق به آزمایش مدل جدیدی از جت مافوق صوت شده اند که قادر است تا 7 برابر سرعت صوت در آسمان به پرواز درآید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تنها در صورتی می توان به یک جت، لقب مافوق صوت داد که بتواند با سرعت 5 ماخ و یا حداقل پنج برابر سرعت صوت پرواز کند. این جت جدید که Hypersonic International Flight Research Experimentation و یا به اختصار (HIFiRE 5B) نام دارد، توانست در اولین پرواز آزمایشی، سرعت خود را به 7.5 ماخ و یا به بیان ساده تر 9269 کیلومتر بر ساعت برساند.

الکس زلینسکی که یکی از چهره های شاخص در زمینه جت های مافوق صوت محسوب می شود در این خصوص عنوان کرد زمانی که این جت بتواند مراحل آزمایشی خود را با موفقیت طی کند و اولین پرواز رسمی خود را در سال 2018 آغاز کند، می توان شاهد بروز تحولی بزرگ در صنعت مسافرت های هوایی بود. همچنین می توان از جت هایی این چنینی، برای سفرهای فضایی نیز استفاده کرد.

مایک اسمارت از پژوهشگران دانشگاه Queensland و یکی از طراحان اصلی این جت در این خصوص عنوان می کند که با جت HIFiRE 5B می توان مسافرت هایی با مسافت های طولانی را در کمترین زمان ممکن طی کرد. همچنین می توان این تکنولوژی را در راکت ها به منظور ارسال ماهواره ها به مدار مورد استفاده قرار داد.

زلینسکی و همکارانش قصد دارند تا 10 پرواز آزمایشی را به منظور تست قابلیت های این موشک انجام دهند و امیدوارند که بتوانند با استفاده از موتورهایی که از اکسیژن به عنوان سوخت بهره می گیرد، به میزان قابل توجهی وزن این جت را کاهش دهند.

ناگفته نماند که این جت حاصل همکاری میان محققان نظامی کشورهای استرالیا و آمریکاست و از طریق آژانس فضایی آلمان و همچنین کمپانی بویینگ، حمایت می شود.


منبع: تک شات

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار