کد خبر: ۳۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 May 21
شرکت گوگل دستیار صوتی جدیدی را معرفی کرد که می‌تواند با کاربران مکالمه‌ی دو طرفه داشته و با پردازش زبان طبیعی به یک همراه همیشگی تبدیل شود.
شرکت گوگل در زمان برگزاری اجلاس «گوگل آی/ او 2016» (Google I/O 2016) دستیار صوتی جدید گوگل به نام «دستیار گوگل» (Google Assistant) معرفی شده و بیان شد که قرار است جایگزین گوگل ناو (Google Now)، دستیار قبلی گوگل شود.

در حال حاظر 20 درصد از محتویات نمایش داده شده در جستجوگر گوگل از طریق دستیار صوتی آن‌ها صورت گرفته است. گوگل می‌خواهد این درصد به‌مرور زمان افزایش یابد و با پردازش زمان طبیعی انسان‌ها، به صنعت پیشرو در این زمینه تبدیل شود.

دستیار گوگل، پلتفرم پردازش زبان طبیعی گوگل است و عملکردی بهتر از دیگر دستیارهای صوتی مانند اِم فیس‌بوک، کورتانای مایکروسافت، سیری اپل و الکسای آمازون دارد. همچنین این دستیار صوتی به گونه‌ای طراحی شده است که با دیگر ابزارها نیز سازگار باشد. به عنوان مثال می‌توان به بلندگوی گوگل «گوگل هوم» (Google Home) اشاره کرد. این وسیله با کمک دستیار صوتی جدید، به‌صورت تمام‌وقت به محیط گوش داده و به درخواست‌های کاربر عمل می‌کند.

دستیار صوتی مذکور ایجاد شد تا یک بستر مکالمه‌ی دو جهته را به وجود آورد. به این معنی که این سامانه می‌تواند مانند یک انسان واقعی به درخواست‌ها گوش داده و با کاربر مکالمه کند یا حتی شروع مکالمه از سوی دستیار صوتی باشد. در حال حاضر این قابلیت تنها به درخواست‌ها و مکالمات ساده پاسخ مناسب می‌دهد؛ اما گوگل ادعا می‌کند هدف اصلی ایجاد این دستیار صوتی، انجام مکالمات بسیار پیچیده با آن است. دستیار صوتی گوگل با موتور جستجوی آن‌ها همگام‌سازی شده و می‌تواند از آن برای پاسخگویی به کاربر استفاده کند.

گوگل امیدوار است دستیار صوتی دستیار گوگل در آینده به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی کاربران تبدیل شود. همچنین اعلام شد این دستیار با دیگر خدمات گوگل مانند نست (Nest)، خانه (Home)، گوگل کست (Google Cast) یکپارچه‌سازی خواهد شد.

ساندار پیچای (Sundar Pichai)، مدیرعامل گوگل، معتقد است آینده مربوط به صحبت کردن با همه‌ی ابزارهای پیرامون ما است.

مثالی از کارکرد این دستیار صوتی را در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: سایبربان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار