تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 May 19
بر اساس آخرین گزارش‌ها، باوجود بالا بودن دانش امنیت سایبری مردم ژاپن، این کشور هنوز از وجود آسیب‌پذیری‌های متعدد، رنج می‌برد.
شرکت امنیت سایبری ESET، در آخرین گزارش خود در مورد اوضاع امنیت سایبری ژاپن، به این موضوع اشاره کرده است که باوجود میزان بالای آگاهی مردم در مورد حملات سایبری، هنوز هم راه‌هایی وجود دارد که ژاپنی‌ها باید در زمینه اطمینان کامل از مقاوم بودن در برابر حملات سایبری طی کنند.

در این گزارش، بر این موضوع نیز تأکید شده است که با وجود اینکه بیش از 70 درصد مردمی که در این نظرسنجی شرکت کردند، تحصیلات رسمی و آکادمیکی در زمینه امنیت سایبری نداشتند، اما حداقل 4 نفر از هر 5 نفر، توانایی پاسخگویی به سؤالات ابتدایی در مورد امنیت سایبری را داشتند. به ادعای شرکت ESET، این سطح از دانش سایبری، در میان تمامی کشورهای منطقه آسیا-اقیانوسیه، از همه گروه‌های همسان بالاتر است. نظرسنجی مذکور، در میان حدود 1033 نفر از شهروندان این کشور برگزار شد و هدف اصلی آن، بررسی نحوه عملکرد مردم در موضوعات امنیت سایبری بود.

بر اساس این گزارش، ژاپنی‌ها، بهترین رفتار امنیتی را در بین کشورهای منطقه، نظیر مالزی، سنگاپور، هند، تایلند، هنگ‌کنگ، اندونزی و ویتنام در مواردی نظیر شناخت آسیب‌پذیری‌های آنلاین، رفتارهای پرخطر سایبری و موارد پیشگیرانه در زمینه دفاع سایبری دارند.

بااین‌وجود، در بخش دیگری از این گزارش، به این موضوع نیز اشاره شده است که فاصله و اختلاف زیادی بین این دانش سایبری بالا و عملکرد مردم در زمینه رعایت اصول امنیت سایبری وجود دارد. به عنوان مثال، با وجود اینکه 96 درصد مصاحبه‌شوندگان از این موضوع اطلاع دارند که انتخاب رمز عبورهای مشابه برای حساب‌های کاربری گوناگون متعلق به یک نفر، موضوعی است که آسیب‌پذیری افراد در برابر حملات هکری را بالا می‌برد، با این وجود، از هر 5 نفر در این کشور، تنها 1 نفر، رمز عبور متفاوت برای حساب‌های کاربری متفاوت خود در شبکه‌های اجتماعی و وبگاه‌های گوناگون انتخاب می‌کنند. در بخش‌های دیگر گزارش، به این موضوع نیز اشاره شده است که نگرانی‌ها در مورد امنیت سایبری، در این کشور، با افزایش سن افراد، بالا می‌رود و از میان کل مصاحبه‌شوندگان، تنها 8 درصد، یک حمله سایبری را تجربه کرده‌اند.

این گزارش، گرچه بیانگر اوضاع امنیتی بخش کوچکی از جمعیت ژاپن است، اما نشان‌دهنده این موضوع است که بسیاری از حملات سایبری که روزانه باعث بروز خسارت‌های میلیونی به اقتصاد جهان می‌شوند، تنها با رعایت برخی اصول ساده امنیتی، قابل پیشگیری هستند. بسیاری از حملات فیشینگ، بر بستر ایمیل‌ها و شبکه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتند که امروزه به جزء لاینفکی از زندگی مردم تبدیل شده‌اند و تنها پرهیز از ورود به صفحات ناشناس و باز نکردن محتوای لینک‌هایی که برای کاربر غریبه است، می‌تواند بخش عمده‌ای از نقشه هکرها برای حملات مخرب را نقش بر آب کند.
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار