تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 May 19
به تازگی گزارشی منتشر شد که نشان می‌دهد شرکت گوگل نیز مانند مایکروسافت و فیس‌بوک در حال تولید پلتفرم چت‌بات‌های خود است.
در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین موضوعات مورد بحث در دنیای فناوری چت‌بات‌ها هستند. شرکت‌های مایکروسافت و فیس‌بوک در اجلاس‌های اخیر خود فناوری‌های چت‌بات را معرفی کردند. به تازگی و در آستانه‌ی برگزاری اجلاس آی/اُ گوگل (Google I/O)، گزارشی منتشر شد که نشان می‌دهد گوگل در حال تحقیق برای ایجاد یک پیام‌رسان سازگار با چت‌بات‌ها است. بر اساس این شایعه گوگل قصد دارد تا ابزار توسعه و پشتیبانی یکپارچه‌ای را از چت‌بات در پیام‌رسان‌ها ایجاد کند.

کاربران پیام‌رسان‌های اجتماعی به کمک چت‌بات‌ها می‌توانند کارهای خود را با سرعت بیشتری انجام دهند. به عنوان مثال کاربر به کمک چت‌بات می‌تواند به تنظیم قرار ملاقات، رزرو هتل، سفارش غذا و دیگر محصولات بپردازد. همچنین با گسترش چت‌بات‌ها، مکالمات دیگر تنها بین انسان‌ها نبوده و به شکل‌های «انسان- انسان» «انسان-بات» و «بات-بات» تغییر خواهد کرد.

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند چت‌بات‌ها، به نسل بعدی نرم‌افزارها تبدیل خواهند شد؛ به همین دلیل گوگل نمی‌خواهد از عرصه‌ی رقابت آن عقب بماند. بنابراین احتمالاً گوگل به تولید چت‌بات‌های سازگار با نرم‌افزارهای شرکت‌های شخص ثالث اقدام خواهد کرد. این گزارش به‌طور دقیق مشخص نکرده است پلتفرم چت‌بات گوگل با پیام‌رسان هنگ‌اوتز «Hangouts» ترکیب خواهد شد یا به عنوان بخشی از توانایی‌های دستیار صوتی گوگل به کار گرفته می‌شود.

شرکت گوگل واکنشی نسبت به گزارش منتشر شده نشان نداده و آن را تأیید نکرده است. اجلاس گوگل از تاریخ 18 تا 20 ماه می برگزار خواهد شد.
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار