کد خبر: ۳۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 May 19
سازمان ملی تحقیقات هند ادعا می‌کند، داعش یک پیام رسان رمزنگاری شده را برای برقراری ارتباطات و سخت‌تر شدن ردیابی پیام‌های خود ایجاد کرده است.
به‌تازگی گروه «گروه روح امنیتی» (Ghost Security Group) وابسته به گروه انانیموس (Anonymous) و سازمان ملی تحقیقات هند (National Investigation Agency) ادعا می‌کنند: داعش یک پیام‌رسان رمزنگاری‌شده به نام الراوی (Alrawi) را ساخته و برای برقراری ارتباطات رمزنگاری‌شده از آن استفاده می‌کنند. هدف داعش از این کار، سخت‌تر شدن ردیابی پیغام‌ها و نقشه‌های عملیاتی آن‌ها توسط نیروهایی مانند اف. بی. آی اعلام شده است.

یکی از اعضای داعش در هند با نام ابو انس (Abu Anas) که دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم رایانه است، مسئولیت رهبری توسعه الراوی را بر پایه‌ی پیام‌رسان سیگنال بر عهده دارد. بعد از بازداشت شدن ابو انس وی در بازجویی گفت: «من در زمان بررسی کدهای منبع باز سیگنال متوجه شدم، پیام‌رسان‌هایی مانند فیس‌بوک و واتس‌اپ به‌راحتی قابل‌ردیابی هستند؛ اما سیگنال تحت نظارت هیچ‌یک از سازمان‌های امنیتی قرار ندارد.»

هرچند که به نظر نمی‌رسد پیام‌رسان الراوی، امنیت واتس‌اپ و تلگرام را داشته باشد، به علت اینکه شرکتی معتبر و رسمی به‌عنوان پشتیبان الراوی وجود ندارد، امکان جلوگیری و ممنوع کردن آن وجود ندارد.

گروه تروریستی داعش برای انجام تبلیغات، انتشار افکار ویدئوهای خود در تعدادی از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌ها اجتماعی حساب کاربری و کانال ایجاد کرده است. بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده کانال‌های ایجادشده از سوی داعش در تلگرام به 12 زبان مختلف بوده و 9 هزار نفر آن را دنبال می‌کنند.
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار