تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 May 19
تلفن ثابت گران می شود، موارد غیراخلاقی تلگرام با ربات شناسایی می‌شوند، راه اندازی سیستم اطلاع رسانی یکپارچه در مخابرات ، موارد غیراخلاقی تلگرام با ربات شناسایی می‌شوند، ایران پهنای باند اینترنت افغانستان را تامین می‌کند، بستر سازی برای تسهیل همکاری‌‌های فناورانه بین ایران و ۱۱ کشور و غیره از جمله رویدادهای مهم ICTدر هفته گذشته بود.

آنچه در هفته گذشته ICT گذشت

تلفن ۲۵۰ هزار تومان می‌شود

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران جزئیات پیشنهاد مخابرات و یا افزایش نرخ‌های مخابراتی را که به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه شده است، تشریح کرد.
لطیف وصلی چهارشنبه هفته گذشته در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مخابرات ایران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در خصوص آخرین وضعیت تعرفه پیشنهادی مخابرات برای افزایش نرخ های مخابراتی گفت: تصویب تعرفه های مخابراتی در اختیار شخص وزیر ارتباطات نیست و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باید نظر نهایی را در این زمینه بدهد و وزیر ارتباطات یکی از اعضای این کمیسیون است.
وی افزود: پیشنهاد هیات مدیره جدید مخابرات این است که هزینه یک خط تلفن ثابت به جای ۵۰ هزار تومان که هم اکنون از خریداران دریافت می شود، ۲۵۰ هزار تومان تایید شود.
وصلی با بیان اینکه هزینه اتصال یک خط تلفن بیش از یک میلیون تومان است، اضافه کرد: با عادلانه کردن حق اتصال تلفن ثابت در این بخش باید از ضرر مخابرات جلوگیری کرد.
عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه بر اساس برآوردهایی که از سوی مراجع غیر از مخابرات انجام شده است، هزینه اتصال هر خط تلفن با توجه به منطقه اتصال بین ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هزینه در بردارد، تصریح کرد: عدد ۵۰ هزار تومان برای یک خط تلفن امکان توسعه را به مخابرات نمی دهد.
وی با اشاره به پیشنهاد هیات مدیره در مورد افزایش نرخ های مخابراتی نیز گفت: ما پیشنهاد افزایش هزینه مکالمات را نداریم بلکه در بسته پیشنهادی ما حتی میزان مکالمه رایگان نیز در نظر گرفته شده است، اما به جای آن افزایش آبونمان هر خط تلفن را پیشنهاد داده ایم، به این معنی که برای مثال چنانچه آبونمان یک خط که هزار تومان باشد، حدود یک هزار و ۲۰۰ تومان هزینه مکالمه رایگان داخل استانی را به مشترک بدهیم.

موارد غیراخلاقی تلگرام با ربات شناسایی می‌شوند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای پیگیری موارد غیراخلاقی در شبکه هایی مانند تلگرام رباتی ایجاد کرده ایم که این موارد را شناسایی می کند و ما با اعلام لیست، اقدام می کنیم.
محمود واعظی در یک برنامه تلویزیونی در هفته گذشته با اشاره به عملکرد وزارت ارتباطات در جلوگیری از انتشار محتوا و مفاهیم غیراخلاقی و مستهجن در شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام اظهار داشت: کاربران ایرانی‌ در استفاده از پیام رسان ها، ابتدا به ۲ شبکه اجتماعی آمریکایی و رژیم اشغالگر قدس مراجعه کرده بودند که از نظر امنیتی با آن‌ها مشکل داشتیم، اما اکنون شبکه روسی تلگرام را انتخاب کرده‌اند.
وی گفت: علاقه جدی ما این است که مردم از شبکه های داخلی استفاده کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: دانشگاهی‌ها و برخی شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه تلاش‌هایی کردند و حتی یکی از آن ها تا ۲.۵ میلیون مشترک نیز جذب کرد اما نتوانست خدمت رسانی لازم را به کاربران داشته باشد.
وی گفت:‌ از آنجایی که بین شبکه های آمریکایی و رژیم اشغالگر قدس، کاربران ایرانی، شبکه ای را انتخاب کرده اند که مالک آن روسی است، نشان دهنده به وجود آمدن تغییرات سیاسی است و مسئولان این شبکه حاضرند با ما تعامل کنند.
واعظی گفت: در این زمینه، برای شناسایی مواد غیراخلاقی در گروهها و کانالهای تلگرام، از ربات استفاده خواهیم کرد و موارد را به تلگرام، اعلام می کنیم و آنها، این شبکه ها را مسدود می کنند.
وی اضافه کرد: اگر شبکه‌های اجتماعی ایجاد شوند که سرورهای آن در داخل باشد و توسط بخش خصوصی ایران ایجاد شود هم سرعت و هم امینت آن بیشتر خواهد بود.

سیستم اطلاع رسانی یکپارچه در مخابرات راه اندازی شد
سیستم اطلاع رسانی یکپارچه با هدف اطلاع رسانی دیداری شنیداری به مشترکان مخابراتی در مخابرات استان تهران راه اندازی شد.
همزمان با هفته ارتباطات، پروژه سیستم اطلاع رسانی یکپارچه (INS) integrated Notification system توسط مخابرات استان تهران به بهره برداری رسید. در سیستم اطلاع رسانی یکپارچه تمامی اطلاعات مورد نیاز برای نمایش عمومی از طریق صفحات نمایش دیجیتال، به صورت یکپارچه و از راه دور مدیریت می شود.
امروزه سیستم INS در دنیا به عنوان ابزار بسیار نیرومند تبلیغی و اطلاع رسانی به ویژه در سازمانهای توزیع شده، مورد استفاده قرار گرفته است و مخابرات نیز این سیستم را با هدف اطلاع رسانی دیداری شنیداری به صورت یکپارچه برای مشترکان در راستای ارتقای مدیریت ارتباط مشتری راه اندازی کرده است.

ایران پهنای باند اینترنت افغانستان را تامین می‌کند
در راستای انعقاد توافق نامه همکاری میان ایران و افغانستان، پهنای باند اینترنت مورد نیاز افغانستان از سوی ایران تامین می شود.
شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به انعقاد توافق نامه همکاری بین دو کشور ایران و افغانستان اعلام کرد: بر اساس این توافقنامه، شـرکت ارتباطات زیرسـاخت به نماینـدگی از جمهوری اسلامی ایران، پهنـای باند مـورد نیاز کشور افغانـستان را به میزان ۱۰ گیگابیت تامین خواهد کرد.
در این راستا شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت افغان تلکوم امور فنی مربوط به انتقال این حجم از اینترنت را به افغانستان آغاز کرده اند که پس از بهینه سازی و همخوان سازی سیستم های مخابراتی کشور افغانستان و آماده سازی مقدمات فنی پروژه، اجرای این پروژه عملیاتی خواهد شد.
قرار است این حجم اینترنت با رقمی معادل ۱.۲ میلیون دلار در اختیار کشور افغانستان قرار گیرد که اینترنت خریداری شده از ایران، از نظر قیمت و کیفیت دارای صرفه فراوانی برای کشور افغانستان خواهد بود.
پهنای باند تامین شده توسط شرکت ارتباطات زیرساخت از استان مرزی هرات وارد افغانستان می شود که این حجم پهنای باند توسط شبکه داخلی فیبرنوری این کشور در استانهای قندهار، کابل، مزار شریف و ننگرهار توزیع خواهد شد.
گفته شده است که حداکثر تا یک ماه آینده کارهای فنی مربوط به انتقال اینترنت جمهوری اسلامی ایران به کشور افغانستان پایان یابد.
پیش از این اینترنت مورد نیاز کشور افغانستان از طریق کشورهای پاکستان و قزاقستان تامین می شد که با توجه به تعرفه پایین و کیفیت بالای پهنای باند خریداری شده از شرکت ارتباطات زیرساخت، طرف افغانی به خرید اینترنت از ایران تمایل پیدا کرده است.

بستر سازی برای تسهیل همکاری‌‌های فناورانه بین ایران و ۱۱ کشور
دبیر علمی پنجمین نمایشگاه فناوری و نواوری اینوتکس ۲۰۱۶ گفت: در این نشست شبکه سازی نوآوری این نمایشگاه از افراد برجسته بین المللی دعوت به عمل آمده است.
فرهنگ فصیحی، رئیس نشست شبکه سازی نوآوری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۶ در نشستی خبری که در هفته گذشته در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: نشست شبکه سازی نوآوری از چهارمین نمایشگاه اینوتکس برای گروههایی که خواهان همکاری های فناورانه با ایران هستند، برنامه ریزی شده است.
وی با بیان اینکه این نشست در سال گذشته در ۶ پنل تخصصی برگزار شد، گفت: امسال ۱۰ پنل برای نشست شیکه سازی نوآوری مد نظر قرار گرفته است که ۵ پنل عمومی و ۵ پنل اختصاصی هستند.
وی با تاکید بر اینکه نشست شبکه سازی نوآوری با هدف ایجاد واحد تحقیق و توسعه و به نتیجه رساندن آن به صورت مشترک، انتقال فناوری، سرمایه گذاری های خطر پذیر و.... برگزار خواهد شد، ادامه داد: همچنین الزامات موفقیت در شبکه های نوآوری تا مباحث مالکیت فکری در این نشست مطرح می شوند.
وی گفت: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته، نشست بین المللی شبکه سازی نوآوری در روزهای ۴ و ۵ خردادماه برگزار می شود. در واقع هدف اصلی نشستهای علمی و نمایشگاه اینوتکس، بستر سازی برای تسهیل همکاری های فناورانه بین ایران و ۱۱ کشور دیگر است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار