تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 May 17
کمیسیون اروپا قصد دارد تا در آینده ای نزدیک، کمپانی گوگل را به دلیل سو استفاده از قدرت خود در بازار جست و جو و رفتار انحصارطلبانه در این زمینه، 3 میلیارد یورو جریمه کند.
کمپانی گوگل که پیش‌تر نیز سابقه پرداخت چنین جریمه هایی را در کارنامه دارد به نقض حقوق رقبای خود در نمایش محصولات آن ها در نتایج جست و جو متهم شده و این اقدام به منظور مبارزه با انحصارگرایی ساکنین مانتین ویو صورت گرفته است.

 

گوگل در واکنش به این جریمه، خود را از هر گونه اتهام مبری دانست و به گفته این وب سایت انگلیسی، برای دفاع از حق خود و جلوگیری از صدور حکم نهایی برای پرداخت چنین جریمه سنگینی اقدام خواهد کرد. بیشترین جریمه ای که تاکنون گوگل پرداخت کرده است در سال 2009 بوده که مبلغ آن 1.1 میلیارد دلار بوده است.

 

این حکم جریمه در طی چند هفته آینده صادر خواهد شد و این احتمال وجود دارد که کلیات آن دستخوش تغییراتی شود اما کمیسیون اروپا این اجازه را دارد تا کمپانی گوگل را تا یک دهم درآمد سالیانه اش جریمه کند و این یعنی حداکثر تا 3.3 میلیارد یورو.

 

حکم این جریمه در حالی صادر خواهد شد که کمیسیون نام برده چیزی حدود 7 سال در حال بررسی و تحقیق در خصوص این موضوع بوده و فعالیت های این کمپانی را زیر ذره بین خود گرفته است.

 

به گفته این کمیسیون، رفتار انحصارگرایی گوگل به گونه ایست که در نتایج جست و جوی کاربران، محصولات متعلق به کمپانی های رقیب به ندرت رویت و خدمات و کالاهای این شرکت به کاربران پیشنهاد می شود. دلیل این امر، تغییراتیست که این شرکت آگاهانه در موتور جست و جوی خود اعمال کرده است.

 

گفته می شود که در صورت اثبات این گفته، گوگل می بایست علاوه بر پرداخت جریمه 3.3 میلیارد یورویی، اصلاحاتی را در موتور جست و جوی خود و مطابق با قوانین اروپا اعمال کند و هر گونه فعالیت انحصارگرایی به نفع محصولات این شرکت ممنوع خواهد شد.

 

از طرفی، اخیراً نهادهای قانونگذاری اتحادیه اروپا سیستم عامل اندروید را هدف قرار داده اند و به گفته این اتحادیه، گوگل با الزامی کردن نصب برخی اپلیکیشن ها به صورت پیش فرض بر روی گوشی های خود، موجب ضرر رساندن به برخی کمپانی ها شده است.

 

در مجموع، باید گفت که گسترش فعالیت های گوگل و به نوعی قدرت گرفتن بیش از حد این کمپانی موجب نگرانی اتحادیه اروپا شده و این اقدامات می تواند به منزله شروع نبردی بزرگ میان آن ها باشد.

گوگل


منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار