تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 May 14
ساعاتی پیش، ارزش هر سهم کمپانی اپل با کاهشی محسوس به مبلغ 90 دلار رسید و کمپانی مادر گوگل یعنی آلفابت از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را برد و جایگاه ارزشمندترین کمپانی جهان را از اهالی کوپرتینو ربود.
با توجه به قیمت هر سهم اپل، اکنون سرمایه این کمپانی به 494 میلیارد دلار تنزل پیدا کرده است که در مقایسه با سرمایه 498 میلیارد دلاری گوگل، حدود 4 میلیارد دلار کمتر است. چند ماهیست که نوسانات قیمت سهام، این دو غول دنیای فناوری را در کنار یکدیگر قرار داده و رقابت تنگاتنگی میان این دو برای تصاحب ارزشمندترین کمپانی جهان بوجود آمده است که امروز گوگل موفق شد در صدر این رده بندی قرار گیرد.

 همانطور که پیش‌تر نیز در خبرهای تک شات خوانید، میزان درآمدهای کمپانی اپل در سه ماهه اول سال 2016 میلادی و به دنبال کاهش فروش گوشی های آیفون، برای اولین بار در طی 13 سال اخیر با کاهش همراه بود و سهام این شرکت نیز، متاثر از این کاهش درآمد شیبی نزولی را در پیش گرفت.

 وقوع چنین اتفاقاتی منجر به کاهش ارزش هر سهم این کمپانی و به تبع، واگذار کردن جایگاه خود به عنوان با ارزش ترین کمپانی جهان به کمپانی رقیب یعنی گوگل همراه شد و پیش بینی می شود که آیفون 7 اپل هم نتواند این شرکت را از اوضاع نابسامانی که در آن گرفتار شده است، نجات دهد.

اپل امیدوار است که بتواند در سه ماهه دوم سال میلادی جاری به درآمدی حدود 41 تا 43 میلیارد دلاری و با حاشیه سود 37.5 تا 38 درصد دست یابد و این در حالیست که این شرکت در سه ماهه سوم سال گذشته، درآمد 49.6 میلیارد دلاری و حاشیه سود 39.7 درصدی را تجربه کرد.

البته شرکت آلفابت پیش‌تر نیز در ماه فوریه و به دنبال گزارش عملکرد مالی خیره کننده خود در سه ماهه اول سال 2016، توانسته بود اپل را پشت سر بگذارد.
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار