تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 May 13
کمپانی گوگل، ورود خود به دنیای واقعیت مجازی را با هدست کاردبورد آغاز کرد و اکنون به نظر می رسد که قصد دارد تا در جریان کنفرانس توسعه دهندگان خود، از هدستی جدید و پیشرفته به نام Android VR پرده بردارد.

همانطور که می دانید کمتر از یک هفته به کنفرانس Google I/O در سال 2016 باقی مانده و بی تردید در این چند روز، خبرها و شایعات زیادی در خصوص دستاوردهایی که قرار است در این رویداد معرفی شوند، به گوش خواهد رسید.
 

یکی از این محصولات، هدست واقعیت مجازی جدید این شرکت است که اخیراً خبر رونمایی از آن توسط یکی از روزنامه نگاران برجسته دنیای تکنولوژی به نام Peter Rojas در شبکه اجتماعی توییتر، منتشر شده است.
وی در توییت خود آورد:"هدست Android VR قطعاً در هفته جاری معرفی خواهد شد و آن چه که می دانم این است که از هدست های وایو و ریفت، کمی ضعیف تر است."

 

روجاس در این خصوص عنوان کرد که منابع موثقی که وی این اطلاعات را از آن ها دریافت کرده است، گفته اند که این هدست از قدرت کمتری در مقایسه با هدست های کمپانی های اچ تی سی و آکیولس برخوردار است که با توجه به بی نیاز بودن آن به گوشی های هوشمند، جای تعجبی ندارد.

 

همانطور که می دانید استفاده از هدست های واقعیت مجازی وایو و ریفت، نیازمند کارت های گرافیک قدرتمند و البته گران قیمت در رایانه هاست تا بتوان به طور کامل از ویژگی های آن بهره برد.

 

حال هدست جدید گوگل نیازی به چنین قطعات سخت افزاری ندارد و آن چه برای کاربران از اهمیت ویژه ای برخوردار است، قیمت آن است که هنوز اطلاعاتی در این خصوص منتشر نشده است.

 

این شرکت تجربه موفقیت آمیزی را در عرضه هدست کاردبورد داشت به طوری که تنها 15 دلار قیمت داشت و کاربران می توانستند با یک گوشی هوشمند، مسافر دنیای واقعیت مجازی شوند. حال باید منتظر ماند و دید که این هدست مستقل گوگل، با چه قیمتی روانه بازار خواهد شد.

 

این شرکت در طی دو سال اخیر، تلاش های زیادی در حوزه واقعیت مجازی انجام داده و از توسعه دهندگان خواسته است تا جایی که می توانند محتواهای ساده را برای کاربران هدست کاردبورد تولید کنند. اکنون این کمپانی با رونمایی و عرضه این هدست، وارد مرحله جدیدی خواهد شد و به تبع، توسعه دهندگان نقش تعیین کننده ای را در موفقیت این شرکت ایفا خواهند کرد.
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار