تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 May 13
شما هم جزو آن دسته از کاربران گوشی های اندرویدی هستید که از کند شدن گوشی خود خسته شده اید و به فکر خرید گوشی جدیدی افتاده اید؟ دست نگه دارید. پیشنهاد می کنیم ابتدا راه هایی که در ادامه به شما معرفی می کنیم را امتحان کنید. چند روش برای افزایش سرعت گوشی های اندرویدی وجود دارد که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.
ابتدا لازم به یادآوری است که کند شدن گوشی های هوشمند دلایل مختلفی دارد، اما ما به معرفی رایج ترین دلایل و راه حل ها می پردازیم.

 


اپلیکیشن های بدون کاربرد را پاک کنید


یکی از رایج ترین دلایل کند شدن گوشی های اندرویدی، پر کردن حافظه آنها با اپلیکیشن هایی است که هیچ گاه از آنها استفاده نمی کنیم. پیشنهاد می کنیم همین الان وارد بخش تنظیمات گوشی خود شده و تک تک برنامه های نصب شده را بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که حذف آیکون این برنامه ها از روی گوشی تاثیری بر سرعت آن ندارد و حتما باید آنها را Uninstall کنید.

 


فایل های حجیم و بی استفاده را پاک کنید


دلیل دوم برای کند شدن دستگاه اندرویدی شما وجود فایل های بزرگ و بی کاربرد است. فایل های ویدیو، موسیقی و تصاویر نیز همچون برنامه ها حجم زیادی از حافظه را اشغال می کنند. این مشکل به خصوص وقتی شدیدتر می شود که گوشی شما قابلیت فیلمبرداری 4K را داشته باشد یا اینکه عادت داشته باشید تمامی آرشیو محبوب موسیقی خود را روی گوشی تان ذخیره کنید. بهترین راه حل برای این مشکل، انتقال فایل ها به کامپیوتر و خالی کردن حافظه داخلی گوشی است.

 


ویجت ها را حذف کنید

 

ویجت ها را می توان یکی از بهترین قابلیت های دستگاه های اندرویدی دانست. اما لازم است بدانید استفاده از ویجت ها باعث وارد آمدن فشار زیاد پردازشی به گوشی شما می شود. اگر گوشی تان کند شده، بد نیست در استفاده از ویجت ها تجدیدنظر کنید. هرچه ویجت های کمتری استفاده کنید، توان پردازشی و رم کمتری را صرف آنها می کنید.

 


حافظه رم را خالی کنید


اندروید طوری طراحی شده که در صورت مواجه شدن با حافظه اندک رم، اپلیکیشن ها را می بندد تا فضای بیشتری را آزاد کند. اما شما نیز می توانید این کار را انجام دهید. کاربران مبتدی ترجیح می دهند وارد بخش recent apps شده و هر برنامه ای که از آن استفاده نمی کنند را ببندند. همچنین در بخش تنظیمات گوشی، در منوی Apps و سپس در زیرمجموعه آن running، می توان فهرست کامل برنامه های در حال اجرا را دید. اما پیشنهاد ما استفاده از برنامه های مدیریتی اندروید است. اپلیکیشن Advanced Task Killer نخستین انتخاب کاربران اندرویدی است. این برنامه قادر است طبق میل شما از اجرای برنامه ها به صورت پس زمینه جلوگیری کند. این کار همچنین باعث کاهش میزان مصرف باتری گوشی شما نیز می شود.

 


گوشی را خاموش و روشن کنید


شاید گمان کنید این روشی منسوخ و بی اثر باشد، اما علیرغم همه پیشرفت های فناوری، هنوز هم خاموش و روشن کردن دستگاه ها روی عملکرد آنها تاثیر می گذارد. حداقل هنوز هم می توان به اثرات کوتاه مدت خاموش و روشن کردن گوشی های اندرویدی امیدوار بود. اما گاهی اوقات که کندبودن گوشی چندان آزاردهنده نیست، خاموش و روشن کردن گوشی موثر است.

 


گوشی را ریست کارخانه ای کنید


اگر همه مواردی که تاکنون معرفی کردیم را انجام دادید و هنوز هم از عملکرد گوشی خود راضی نیستید، پیشنهاد می کنیم گوشی خود را ریست کارخانه ای کنید. البته انجام این کار را در صورتی پیشنهاد می کنیم که مشکلی با پاک شدن تمامی برنامه های خود نداشته باشید. گفتنی است با ریست کارخانه ای فایل ها و contact های خود را از دست نمی دهید، به شرط اینکه از آنها نسخه پشتیبان تهیه کنید. اما پس از انجام ریست کارخانه ای احساس خواهید کرد که انگار گوشی خود را تازه از جعبه خارج کرده اید و همه چیز با سرعت مناسب تری از قبل اجرا خواهد شد.

 
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار