تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 May 12
شرکت سونی برای عقب نماندن از رقابت با سایر غول‌های فناوری، این بار دست به تولید لنزهای چشمی زده که قابلیت ذخیره اطلاعات تصویری را دارند.
شرکت سونی «SONY» درحال‌توسعه و ساخت لنزهای چشمی است که قابلیت عکس و فیلم‌برداری دارد. این اقدام در نگاه اول به نظر می‌رسد که شبیه به یک فیلم علمی تخیلی یا یک رمان باشد، اما این موضوع واقعیت داشته و محققان شرکت سونی در حال ثبت این فناوری هستند.

بخش تحقیق و توسعه سونی، به این واقعیت آگاه است که این محصول ممکن است آسیب‌پذیر بوده و مشکلاتی را نیز با خود به همراه داشته باشد، از این رو اعلام کرده که در این زمینه با متخصصان امنیتی نیز، همکاری داشته است.

شرکت سونی ادعا می‌کند که تصاویر ضبط‌ شده، به کاربران خدمات بی‌شماری را ارائه می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، کاربر می‌تواند به دستور کار جلسات هفته‌های قبل خود مراجعه کرده یا اینکه از لحظه تولد اولین فرزند خود تصاویر به یاد ماندنی داشته باشد. با کمک این لنز، کاربران قادر به ذخیره خاطرات ارزشمند خود هستند و در هر زمان که به این اطلاعات نیاز داشته باشند، دسترسی کامل به آنها دارند. شرکت سونی ادعا می‌کند که در دسترس بودن اطلاعات ضبط‌ شده توسط این لنز، یکی از برترین ویژگی‌های این محصول، نسبت به سایر فناوری‌های مشابه است.

 

 

نحوه استفاده لنز به این صورت است که کاربر پس از بستن چشم به مدت 0.2 تا 0.4 ثانیه لنز تشخیص داده که باید شروع به تصویربرداری کند؛ اما اگر کاربر چشم خود را بیش از 0.5 ثانیه بسته نگه دارد لنز به حالت فیلم‌برداری تغییر وضعیت داده و فعالیت خود را ادامه می‌دهد. یکی دیگر از مزییت های این لنزها این است که تصاویر گرفته‌شده را در حافظه داخلی خود ذخیره می‌کند تا در صورت نیاز از تصاویر گرفته‌شده استفاده شود. این ذخیره‌ سازی اطلاعات در داخل لنز، یک گام مؤثر در رقابت با لنزهای تولیدی شرکت سامسونگ به شمار می‌رود. اطلاعات ذخیره‌شده روی دستگاه داخلی، به این معنی است که دسترسی سریع به اطلاعات فراهم می‌شود و احتمالا این فناوری، افق‌های نوینی را در برابر سازمان‌های جاسوسی دنیا خواهد گشود.

منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار