کد خبر: ۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 May 12
بر اساس اطلاعات به دست آمده از بازار دیجیتال تهران، به تازگی استقبال از ساعت های هوشمند در حال افزایش است به طوری که برخی از مدل های این کالای جانبی در لیست پرفروش ها قرار گرفته است.
معرفی ساعت های هوشمند خوش فروش در بازار/تشخیص خواب سبک کاربر

ساعت هوشمند یا
Smartwatch چیست ؟

ساعت هوشمند به انگلیسی Smartwatch یا Smart watch ساعت های مچی کامپیوتری هستند که علاوه بر نمایش زمان , قابلیت انجام و پردازش برخی چیزهای دیگر را دارد .

ساعت های هوشمند در مدل های اولیه خود فقط توانایی انجام وظایفی مانند محاسبات ( ماشین حساب ) , ترجمه و یک سری از بازی های کامپیوتری را داشت . در حالیکه به نسل جدید تر ساعت های هوشمند , توانایی اجرای نرم افزار های تلفن همراه نیز افزوده شدو این در حالی بود که شمار کمی از ساعت های هوشمند در نسل جدید , دارای یک سیستم عامل خاص برای ارتباط بین کاربر و ساعت بودند.

این نوع از ساعت ها به عنوان یک مدیا پلیر ( Media Player ) قابل حمل شناخته شده بودند که توانایی گوش دادن به رادیو و موسیقی و دیدن فیلم ها را از طریق هدست های بلوتوث دارا بودند .

ساعت های هوشمند امروزی نیز به موبایل های هوشمند متصل شده و با بکدیگر همگام می شوند و کاربر می تواند بسیاری از کارهای موبایل را از طریق ساعت هوشمند انجام دهد.

بعد از سالها از تولید اولین Smartwatch در دنیا , شرکت Sony اولین ساعت هوشمند خود با سیستم عامل اندرویدی به خصوص موسوم به Sony Smartwatch 1 را تولید کرد که دارای قابلیت وصل شدن به گوشی های اندرویدی را دارا بود .

پس از آن Sony Smartwatch 2 نیز عرضه شد که نسخه بهبود یافته و پیشرفته تری از Sony Smartwatch 1 بود .

بعد از مدتی در سال 2014 شرکت گوگل در مراسم Google I/O سیستم عامل Android Wear را که مخصوص گجت های پوشیدنی بود , معرفی کرد که اولین استفاده از این سیستم عامل در Smartwatch ها بود که شرکت گوگل دو ساعت هوشمند یعنی LG Watch و Motorola Moto 360 را نیز با سیستم عامل Android Wear معرفی نمود .

معرفی ساعت های هوشمند خوش فروش در بازار/تشخیص خواب سبک کاربر

معرفی ساعت های هوشمند در بازار

به گفته فروشندگان بازار میزان تقاضا برای انواع ساعت های هوشمند نسبت به گذشته افزایش یافته به طوری که برخی از مدل های آن در لیست پرفروش ها قرار گرفته است که برخی از این مدل ها به شرح زیر است.

Samsung Gear S SmartWatch با قیمت 879,000

سامسونگ با طراحی و ساخت Gear S تعریف جدیدی از ساعت هوشمند را به طرفداران این گجت پوشیدنی ارائه کرده است. ساعتی که بر خلاف دیگر ساعت‌های هوشمند، برای نشان‌دادن تمام کارایی‌های خود نیازی به اتصال به یک تلفن هوشمند ندارد و به تنهایی می‌تواند یک تلفن همراه کامل روی مچ دست شما باشد.

این ساعت هوشمند تنها برای راه اندازی اولیه نیاز به یک تلفن همراه هوشمند سامسونگ مجهز به اندروید 4.3 یا بالاتر دارد. طراحی خمیده‌ی این ساعت‌، راحتی صفحه‌ی نسبتا بزرگ آن را روی دست شما تضمین می‌کند.

بند پهن و نرم این ساعت هوشمند در دو رنگ سفید و مشکی عرضه شده و طیف گسترده‌ای از سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد. این ساعت هوشمند راه‌های زیادی را برای اتصال به دنیای بیرون در اختیار شما می‌گذارد.

به‌وسیله‌ی این ساعت هوشمند که قابلیت پذیرفتن یک سیم کارت را نیز دارد، می‌توان از طریق 3G، WiFi و بلوتوث، به صورت مستقل یا به‌وسیله‌ی یک تلفن هوشمند، ایجاد ارتباط کرد.

این ساعت هوشمند قابلیت پاسخ به تماس‌های دریافتی، ایجاد تماس، ارسال و دریافت پیام کوتاه را دارد. برای نوشتن پیام کوتاه، یک صفحه‌کلید برای این ساعت طراحی شده که تا 69 زبان رسمی را پشتیبانی می‌کند.

به کمک کارایی‌های در نظر گرفته شده برای این ساعت هوشمند و اپلیکیشن‌های ارائه شده برای آن، کاربر از داشتن هرگونه دستگاه هوشمند دیگری بی‌نیاز می‌شود.

به کمک Gear S می‌توان موسیقی شنید، برنامه‌ی روزانه ثبت کرد، از اخبار و وضعیت آب‌ و هوا مطلع شد، مسیر‌های مختلف را روی نقشه پیدا کرد و در مجموع هر نیازی را که یک کاربر از دستگاه هوشمند خود توقع دارد، برآورده کرد.

این ساعت با اپلیکیشن سلامتی که برای آن در نظر گرفته شده، همراه خوبی برای برنامه‌های ورزشی و سلامتی کاربر خود است.

Samsung Gear S2 SM-R732 Classic با قیمت 1,189,000

Gear S2 کلاسیک یکی از اعضای خانواده ساعت‌های هوشمند ارائه شده در بازار این گجت جوان و محبوب است.

این ساعت که با صفحه‌ای گرد ارائه شده نشان دهنده نگرش جدیدی است که کارخانه‌های ساعت هوشمند به سلیقه و نظر کاربران دارند، نگرشی که بر اساس آن ساعت‌های هوشمند بیش از پیش ظاهری شبیه ساعت‌های کلاسیک و روزمره پیدا می‌کنند.

از نظر ظاهری می‌توان گفت که طراحی این ساعت طیف گسترده‌ای از سلیقه کاربران را پوشش می‌دهد. Gear S2 در دو مدل کلاسیک و اسپرت طراحی و ارائه شده که در مدل کلاسیک برای آن یک بند چرمی مرغوب و لطیف و برای مدل اسپرت آن یک بند سیلیکونی نرم و سبک در رنگ‌های متنوع و جذاب در نظر گرفته شده است.

قاب گردان این ساعت هوشمند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت نیز در مدل اسپرت به شکل یک دایره ساده و شکیل و در مدل کلاسیک به شکل دایره‌ای با لبه موج‌دار طراحی شده که ظاهری متفاوت و جذاب به این محصول سامسونگ داده است.

استیل مقاوم بدنه و کریستال خاصی که برای محافظت از صفحه این ساعت هوشمند به کار گرفته شده، به خوبی از آن در برابر ضربه‌ها و خراش‌های احتمالی مراقبت می‌کند.

این ساعت مانند برادر بزرگ‌تر خود باز هم به سیستم عامل تایزن مجهز شده است. سیستم عاملی که سامسونگ آن را به صورت اختصاصی تولید کرد و ترجیح داد در میان دیگر ساعت‌های هوشمند از این طریق اعلام استقلال کند.

اما این تنها نکته‌ای نیست که جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ را از رقبا متمایز می‌کند‍‍! راه‌های ارتباط کاربر با این ساعت هوشمند، علاوه بر دو کلید در سمت راست قاب و صفحه تاچ‌اسکرین، قاب گردان آن است.

کاربر این ساعت می‌تواند با چرخاندن قاب ساعت خود به طرفین، به منوهای مختلف، اپلیکیشن‌ها و تنظیمات مختلف دسترسی داشته باشد. صفحه کاملا دایره 1.2 اینچی این ساعت که با استفاده از فناوری sAMOLED با رزولوشن 360×360 پیکسل ساخته شده، علاوه بر مصرف بسیار پایین باتری نسبت به دیگر رقبا، از درخشندگی و شفافیت بالایی بهره می‌برد و نگاه افراد را به سوی خودش جلب می‌کند.

سامسونگ فقط در مدل 3G این ساعت از فناوری GPS استفاده کرده که طرفداران و منتفدان S2 از آن به عنوان یک عیب یاد می‌کنند. سامسونگ در این ساعت‌ هوشمند برای اولین ‌بار از تکنولوژی جدیدی برای ساخت باتری استفاده کرده است که نام آن SDI است و باعث می‌شود شرکت سازنده امکان این را داشته باشد تا در محصول خود از یک باتری با ظرفیت بیش‌تر استفاده کند.

با در نظر گرفتن تکنولوژی‌ها معمول، در بدنه‌ ساعت هوشمند Gear S2 امکان قرار دادن یک باتری 200 میلی‌آمپر ساعتی وجود دارد؛ این در حالی است که سامسونگ در مدل جدید این محصول با کمک تکنولوژی SDI از یک باتری با ظرفیت 250 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است.

معرفی ساعت های هوشمند خوش فروش در بازار/تشخیص خواب سبک کاربر

Apple Watch 38mm Silver Aluminum Case with Sport Band با قیمت 1,139,000

از زمانی‌که کمپانی‌های ساخت گوشی‌های هوشمند کم کم وارد بازی ساخت ساعت هوشمند شدند زمان زیادی نمی‌گذرد.

در آن زمان و از آنجایی که همیشه همه از اپل انتظار دارند جزو اولین‌ها باشد، عدم حضور محصولی از اپل در بازار ساعت‌های هوشمند عجیب بود.

در واقع همه در این کارزار برای خود سهمی می‌خواستند و به همین خاطر محصولات خود را به سرعت و به قیمت صرف‌نظر از توسعه و تحقیق بیشتر روانه بازار کردند تا از این قافله عقب نمانند.

اما اپل هنوز در سکوت حتی درباره ساعت‌های هوشمند اظهار نظر خاصی نمی‌کرد. سکوت اپل این گمانه زنی را ایجاد کرد که شاید کوپرتینویی‌ها اصلا اراده‌ای برای تولید ساعت هوشمند ندارند.

برخی از طرفداران برندهای دیگر هم سرمست از این‌که بالاخره کمپانی محبوبشان در این زمینه از اپل جلو افتاده، اپل را در زمینه ساخت ساعت هوشمند ناتوان می‌دانستند. اما این ایده هم وجود داشت که شاید اپل منتظر است تا رقبا آزمون و خطا کنند و سپس از آزمون و خطای رقبا استفاده کرده و به بلوغ محصول خود کمک کند، ضمن اینکه در نهایت محصول کم عیب‌تری به بازار خواهد فرستاد. در نهایت در کنفرانس معرفی آیفون‌های 6 و 6 Plus مشخص شد که اپل بی‌کار ننشسته بوده و در سکوت خبری کامل مشغول توسعه ساعت هوشمند خود بوده است. از زمان معرفی اپل واچ تا زمان عرضه جهانی آن در 24 آوریل 2015 فاصله زیادی (تقریبا 7 ماه) وجود داشت و با فاصله کمی از عرضه جهانی، اپل‌واچ به دیجی‌کالا رسید تا به نقد و بررسی آن بپردازیم. با ما در نقد و بررسی اپل‌واچ همراه باشید.

MyKronoz ZeCircle SmartBand با 289,000

برخی از ورزشکاران از جمله کوهنوردان به وسیله‌ای نیاز دارند که بتواند میزان فعالیت فعالیت‌های روزانه ورزشی آن‌ها را محاسبه کند و همچنین در شرایط مختلف آب و هوا آسیب نبیند.

مچ‌بند هوشمند ZeCircle که توسط شرکت «مای کرونوز» (MyKronoz) تولید شده است امکاناتی دارد که آن را برای استفاده در شرایط مختلف جوی مناسب ساخته است.

این کالا در دمای 20- تا 40+ مقاومت دارد و هیچ‌گونه آسیبی به آن نمی‌رسد. همچنین می‌تواند در آب در آب تا عمق 1 متر غوطه‌ور شود و در تماس با گرد و غبار قرار گیرد، بدون اینکه خراب شود.

از امکانات سنجش سلامتی می‌توان به قابلیت بررسی وضعیت خواب (سبک، عمیق و مدت زمان آن) اشاره کرد. از طریق این مدل می‌توان به تنظیم اهداف مختلف از قبییل میزان فعالیت ورزشی روزانه پرداخت.

حسگر شتاب‌سنج در نظر گرفته شده برای ZeCircle می‌تواند به محاسبه‌ی تعداد گام‌های برداشته شده و مسافت طی‌شده کمک فراوانی کند.

پس از شارژ شدن این کالا می‌توان به‌مدت 5 روز از آن استفاده کرد. در صورت دور بودن بیش از 5 متر گوشی تلفن همراه، زنگ هشدار آن به‌صدا در می‌آید. این ویژگی به از دست نرفتن اطلاعات ضبط شده توسط مچ‌بند هوشمند کمک فراوانی می‌کند. . برای بررسی وضعیت متابولیسم بدن می‌توان از قابلیت محاسبه‌ی کالری مصرف‌شده کمک گرفت.

این محصول برای اتصال به گوشی تلفن همراه باید با سیستم‌عامل آن سازگار باشد. ZeCircle می‌تواند با سیستم‌عامل‌های iOS 7.0، اندروید 4.3 و ویندوزفون 8.1 به بالا ارتباط برقرار کند.

ZeCircle دارای امکانات و ویژگی‌هایی از قبیل شتاب‌سنج، سازگاری با سیستم‌عامل‌های iOS 7.0، اندروید 4.3 و ویندوزفون 8.1 به بالا، باتری با طول عمر 5 روز، شمارش گام، محاسبه‌ی مسافت طی‌شده، محاسبه‌ی کالری مصرف‌شده، بررسی وضعیت خواب و امکان تنظیم یادآور است.

تشخیص خواب سبک کاربر

یک شرکت آمریکایی ساعت های هوشمندی را طراحی کرده که می تواند لحظه سبک شدن خواب کاربر را تشخیص دهد و او را بیدار کند.

یک شرکت آمریکایی ساعت های هوشمندی را با نام Pebble Time watch تولید کرده که می توان از آن به عنوان نسل جدید ساعت های هوشمند یاد کرد.

از مزایای این ساعت منحصر به فرد داشتن زنگ هوشمند است یعنی زمانیکه متوجه می شود خواب کاربر سبک شده، شروع به زدن زنگ برای بیدار کردن او می کند که در واقع این فرآیند نیم ساعت زودتر از ساعت بیولوژی بدن انجام می گیرد.

همچنین ساعت های هوشمند Pebble Time watch با متصل شدن به گوشی های هوشمند قادر به اندازه گیری تعداد گام های کاربر هستند و اطلاعات را به گوشی که دارای سیستم «آندروید» و «آی او اس» هستند، انتقال می دهد.

با نصب نرم افزار ویژه این ساعت بر روی گوشی همراه، کاربر می تواند اطلاعات مربوط به حوزه سلامتی و تندرستی خود را بصورت دقیق ملاحظه کند.

از ویژگی دیگر Pebble Time watch این است که می توان بوسیله آن پیامک و یا با میکروفنی که در اختیار دارد بصورت صوتی پیام ارسال کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار