تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 May 12
پروژه گیگابیت وای فای فیس بوک ضمانتی برای اطمینان از کیفیت ارتباط ارائه نمی کند. این فناوری از فرکانس های بالا برای انتقال اطلاعات در هوا با سرعت هفت گیگابیت بر ثانیه استفاده می کند. امواج کوتاه راحت تر توسط موانع یا رطوبت در هوا جذب می شوند.
دسترسی به اینترنت از طریق کابل هر عیبی که داشته باشد ولی یک حسن غیرقابل بحث دارد و آن هم ضریب بالای اطمینان و کیفیت مطلوب انتقال اطلاعات است. مهندسین شبکه نیز وقتی با کابل سروکار دارند خیال شان راحت است، چرا که شرایط جوی هرچه باشد میزان انتقال اطلاعات از طریق کابل همواره ثابت است. اما طرح جدید فیس بوک برای ارائه دسترسی به اینترنت پارا فراتر از این محدودیت ها گذاشته است.


پروژه گیگابیت وای فای فیس بوک ضمانتی برای اطمینان از کیفیت ارتباط ارائه نمی کند. این فناوری از فرکانس های بالا برای انتقال اطلاعات در هوا با سرعت هفت گیگابیت بر ثانیه استفاده می کند. امواج کوتاه راحت تر توسط موانع یا رطوبت در هوا جذب می شوند. از آنجایی که برای فراهم کردن دسترسی اینترنت به هر نقطه به چندین ایستگاه تقویت سیگنال نیاز است، باید از روش هایی برای تعیین بهترین مسیر انتقال اطلاعات در کوتاه ترین زمان ممکن استفاده شود.


فیس بوک امروز پلتفرم نرم افزاری جدیدی با نام Open/R را برای مقابله با این چالش معرفی کرده است. این پلتفرم در واقع به عنوان مبنایی برای همه نرم افزارهای اجرا شده در شبکه اینترنت فیس بوک به نام تراگراف عمل خواهد کرد و به برنامه نویسان این امکان را می دهد تا به انعطاف پذیری موردنیاز خود برای ایجاد تغییرات لحظه ای در نرم افزارها دست پیدا کنند. Open/R به خودی خود نمی تواند مشکلات پیچیده مسیریابی در پروژه تراگراف را برطرف کند، ولی چارچوبی را برای آزمایش برنامه های مسیریابی جدید با سرعت و بهره وری بیشتر فراهم می کند. فیس بوک امیدوار است انعطاف پذیری بالای Open/R به حصول پیشرفت در پروژه تراگراف و انتقال اطلاعات در محیط های غیرقابل پیش بینی کمک کند.


این نرم افزار را می توان کم و بیش مشابه با پروژه Starry دانست. البته هنوز جزییات زیادی از طرح تازه فیس بوک در دست نیست.


اما هر یک از این شرکت ها که موفق به پیدا کردن راهی برای غلبه بر شرایط ناپایدار انتقال اطلاعات از طریق هوا پیدا کند قطعا همه کاربران اینترنت از آن بهره مند خواهند شد. فیس بوک گفته قصد دارد در نهایت این طرح را به صورت منبع باز در اختیار همگان قرار دهد.
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار