تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - 2015 December 20
وزارت دفاع آمریکا می‌خواهد ارتش این کشور بهترین ارتش دنیا باشد و به همین دلیل درخواست بودجه‌ی بیشتری را برای سال 2017 داده است.

 پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، می‌خواهد ارتش این کشور، قدرتمندتر از ارتش کشورهایی مانند چین و روسیه بشود؛ به همین دلیل درخواست بودجه‌ای 12 تا 15 میلیارد دلاری را برای توسعه سلاح‌های هوشمند و دارای هوش مصنوعی در سال 2017 مطرح کرده است. این بودجه برای ساخت و آزمایش سلاح‌ها و ماشین‌هایی استفاده می‌شود که می‌توانند فکر کرده و بر اساس موقعیت بهترین عملکرد را داشته باشند.
با توجه به سخنان رابرت ورک (Robert Work)، معاون وزیر دفاع آمریکا، این سلاح‌ها و ماشین‌ها در موقعیت‌های مختلف با انسان‌ها همکاری کرده و به آن‌ها کمک می‌کنند.
وی گفت: «این تجهیزات با هدف افزایش کارآیی سربازها در مبارزه ساخته می‌شود.»
پنتاگون برای اطمینان حاصل کردن از دریافت بودجه‌ی درخواستی، شروع به برقراری رابطه با مجلس آمریکا کرده است.
ورک گفت هر دو بخش با همکاری یکدیگر قصد دارند تا علاوه بر کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری، سرعت بیشتری به این تحقیقات بدهند.
تعدادی از این فناوری‌ها شامل نوعی لباس با نام اگزواسکلتن1 (Exoskeleton)، پهپادها و پهپاد مادر2  می‌شود. اطلاعات بیشتری از فناوری‌هایی که پنتاگون روی آن تحقیق می‌کنند ارائه نشده تا کشورهای دیگر نتوانند راهی برای مقابله با آن‌ها پیدا کنند.
شرکت صنایع دفاعی لاکهید مارتین آمریکا (Lockheed Martin) نیز روی تولید فناوری‌های پیشرفته‌ای تحقیق می‌کند تا جنگ‌ها را به سطحی جدید و پیشرفته وارد کند.

______________________________

1- زره اگزواسکلتن اولین بار در بازی ندای وظیفه: جنگ‌آوری پیشرفته (Call of Duty: Advanced Warfare) دیده شد. این زره نوعی اسکلت‌بندی هوشمند و مصنوعی است که قدرت و سرعت بیشتری را به کاربر خود می‌دهد؛ به عنوان مثال سربازی که از این زره استفاده می‌کند قدرت پرش ارتفاعی و طولی زیادی پیدا می‌کند، می‌تواند بدون آسیب دیدن از ارتفاع‌های زیاد بپرد. همچنین نوعی زره دفاعی نانو در برابر گلوله‌ها و موج‌های انفجار نیز حساب می‌شود.

2- همانند ناوها که تعداد زیادی هواپیمای جنگی را با خود به مکانی خاص حمل می‌کند. پهپاد مادر نیز توانایی حمل تعداد زیادی پهپاد را به منطقه‌ی عملیاتی دارد تا پهپادهای کوچک‌تر از روی آن بلند شده و به همان‌جا بازگرد

منبع: سایبربان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار