تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 May 10
مایکروسافت در تلاش برای یکپارچه‌سازی سیستم‌عامل مورد استفاده کاربران در جهان و تحمیل ویندوز 10 به دنیا است.
 اجبار شرکت مایکروسافت در خصوص به‌روزرسانی نسخه‌های ویندوز 7 و 8 به ویندوز 10، سبب شده تا اما و اگرهایی در بین کاربران جهانی مایکروسافت در این مورد ایجاد شود. مقامات شرکت بر این باور هستند که در طول یک سال آینده، تمام کاربران باید این کوچ اجباری را قبول کرده و از نسخه‌های قبلی، به نسخه 10 ویندوز نقل‌ مکان کنند.

این اقدام برای اولین بار توسط مایکروسافت در مورد نسخه‌ای خاص از ویندوز، صورت گرفته و انتظار می‌رود با توجه به رایگان بودن این نسخه در برهه کنونی، این طرح با استقبال برخی کاربران در دنیا مواجه شود. بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده توسط مایکروسافت، کاربران تا 29 جولای 2016 فرصت دارند که نسخه ویندوز خود را به ویندوز 10 به‌روزرسانی کنند و در صورت عدم به‌روزرسانی، کاربران باید نسخه کامل و اصلی ویندوز 10 موجود در بازار را، به ارزش 119 دلار خریداری کرده به کار گیرند.

در این میان، سوالاتی ذهن کاربران را به خود مشغول کرده است؛ از جمله اینکه از این به‌روزرسانی چیست؟ برخی از کارشناسان، احتمال از وجود نقص‌هایی پنهان در سیستم‌عامل‌های گذشته نظیر ویندوز 7 و 8 می‌دهند و معتقدند همین موضوع سبب شده است تا مایکروسافت، تنها پس از گذشت عمر کوتاهی از ویندوز 7 یا 8، بر استفاده کاربران از ویندوز 10 تاکید کند. ابهام دیگری که در حقیقت سکوت مایکروسافت سبب تعمیق بیش از پیش آن شده است، نامشخص بودن وضعیت کاربرانی است که پس از پایان این مدت، اقدام به این جابه جایی نکنند و بر استفاده از نسخه‌های قدیمی تر ویندوز تاکید داشته باشند. لازم به ذکر است که هنوز هم در دنیا، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و یا خصوصی وجود دارند که از سیستم عامل خاطره انگیز XP استفاده می‌کنند و حتی سامانه‌های آنها، توانایی به روز رسانی به ویندوز 7 را نیز ندارند. در حقیقت این کاربران به دنبال یافتن پاسخی برای این سوال هستند که آیا ویندوزهای 7 و 8 هم به سرنوشت XP دچار خواهند شد و پشتیبانی مایکروسافت برای همیشه از آنها قطع خواهد شد؟ سوال‌های بی جوابی که باید تا بیانیه بعدی مایکروسافت، منتظر یافتن پاسخی برای آنها ماند.

منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار