کد خبر: ۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - 2015 December 20
محققان در دانشگاه MIT موفق شده اند با استفاده از هوش مصنوعی سیستمی را طراحی کنند که به شما کمک میکند تا پیش بینی کنید که یک تصویر – مثل عکس پروفایل شما در فیسبوک – چقدر جالب و خاطره انگیز است و چه بخش هایی از آن در ذهن کاربران باقی می ماند.

محققان در دانشگاه
MIT موفق شده اند با استفاده از هوش مصنوعی سیستمی را طراحی کنند که به شما کمک میکند تا پیش بینی کنید که یک تصویر – مثل عکس پروفایل شما در فیسبوک – چقدر جالب و خاطره انگیز است و چه بخش هایی از آن در ذهن کاربران باقی می ماند.

الگوریتم MemNet که توسط محققان MIT طراحی شده است مبتنی بر متد های یادگیری Deep-Learning است که روش جدیدی در استفاده از هوش مصنوعی است که خود برگرفته از شبکه های پردازشی مغز انسان است.

سیستم MemNet که توسط آزمایشگاه Computer Science and Artificial Intelligence طراحی شده است با هزاران عکس دیجیتال مورد آزمایش قرار گرفته است تا نتایج آن مبتنی بر پیش بینی و رده بندی میزان خاطره انگیز بودن و به یاد ماندن عکس ها بدست آید.

این سیستم با آنالیز و تحلیل دقیق المان های بصری این تصاویر مشخص میسازد که تصویر تا چه حد به یاد ماندنی است و چه بخش هایی از آن در این فرایند دخیل و موثر هستند:

با ابزار آنلاین دانشگاه MIT دریابید که عکس های شما چقدر خاطره انگیز هستند


نتایج آزمایش های عملی این سیستم نشان میده که میزان پیش بینی و دقت آن تا حد زیادی با پیش بینی های انسانی در مورد خاطره انگیز بودن تصاویر مطابقت دارد.

شما نیز میتوانید این الگوریتم و سیستم را از طریق ابزار آنلاین آن در اینجا مورد آزمایش قرار دهید. تصویر مورد نظر خود یا لینک آن را در این ابزار آپلود کنید تا MemNet میزان خاطره انگیز بودن آن را برای شما پیش بینی کند. همچنین با نشان دادن الگویی حرارتی در عکس به شما میگوید که کدام بخش های تصویر در به یادماندنی کردن آن دخیل و موثر هستند.

«آدیتیا خوزلا» سرپرست تیم تحقیقاتی این پروژه در باره آن میگوید: فهم میزان خاطره انگیز بودن تصاویر به ما کمک میکند تا مهمترین اطلاعات برای افراد را بدست آوریم و به شکل معکوس آنچه خطر فراموشی آن برای ذهن انسان وجود دارد را کشف کنیم.

اعضای تیم تحقیقاتی MemNet اطلاعات مربوط به این سیستم و طرز کار آن را در کنفرانس Computer Vision منتشر کرده اند که فایل PDF آن از اینجا قابل دریافت است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار