کد خبر: ۳۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 May 10
داشتن وزن ایده آل برای کسانی که سلامتی جز اولین اولویت های زندگی آنها است بسیار مهم است به همین دلیل برای رسیدن به وزنی ایده آل ممکن است شما نیاز به کم کردن یا اضافه کردن وزن داشته باشید.
با نرم افزارهای موبایلی لاغر شوید /معرفی نرم افزارهای تناسب اندام ایرانی و خارجی

در همین راستا بیشتر برنامه نویسان نیز طی سال های گذشته اقدام به تهیه و تولید نرم افزارهایی در خصوص داشتن وزن ایده آل کرده اند.
هم اکنون در حوزه موبایل و گوشی های هوشمند، نرم افزار های فارسی رایگان و غیر رایگان فراوانی برای تناسب اندام در سیستم عامل های موبایل اندورید و آی اوس (Android & iOS) منتشر شده که افراد با استفاده از آن می توانند به وزن ایده آل خود برسند.
میزان تقاضای بالای افراد از انواع نرم افزارهای لاغری باعث شده تا بریتانیا یک اپلیکیشن رایگان ارایه کند که Sweatcoin نام دارد و کاربرانی که دستورات آن را دنبال کنند و بتوانند به تناسب اندام برسند، می‌توانند از آن جوایز دیجیتالی دریافت کنند.
جایزه پولی این اپلیکیشن موبایلی SweatCoins نامگذاری شده و کاربران به کمک اپلیکیشن مربوطه می‌توانند میزان حرکات بدنی و موقعیت جغرافیایی خود برای فعالیت‌های بدنی را محاسبه کنند.
هرچه میزان فعالیت‌های بدنی افزایش یابد، جوایز ارایه شده از سوی این ابزار موبایلی بیشتر می‌شود.
کاربران در مرحله کنونی می‌توانند پس از آنکه امتیاز دیجیتالی خود را به حد قابل قبول رساندند، جوایز واقعی خود را انتخاب کنند. این جوایز در زمینه محصولات مختلف، کوپن‌های تخفیف، دستگاه‌های الکترونیکی و غیره ارایه شده است.
از جمله جوایزی که برای این اپلیکیشن در نظر گرفته شده می‌توان به لباس هوشمند Kymira مجهز به سیستم مادون قرمز، کفش پیاده‌روی هوشمند Vivobarefoot و سیستم‌های تناسب اندام Wonderush اشاره کرد.
در واقع توسعه‌دهندگان این ابزار موبایلی در تلاشند با جوایز نقدی و غیرنقدی خود کاربران موبایلی را تشویق کنند فعالیت بدنی بیشتری انجام دهند.
در این گزارش سعی براین شده است تا نرم افزار های فارسی و انگلیسی برای اضافه یا کم کردن وزن که برای کامپیوتر و موبایل (اندروید و آی او اس) منتشر شده اند را معرفی و بررسی کنیم تا شاید  با کمک آنها بتوانید در آینده راحت تر و بهتر به وزن مناسب خود برسید.
نرم افزار های فارسی زبان کم کردن یا اضافه کردن وزن برای کامپیوتر (PC)
در بین انبوه نرم افزارهای سلامتی انگلیسی زبان متاسفانه نرم نرم افزار فارسی پیشرفته ای برای کمک به تناسب اندام و سلامتی کاربران فعلا در بازار و اینترنت موجود نیست .

نرم افزار سلامت کاشف

این نرم افزار ساده و کم حجم بدون نیاز به نصب (پرتابل) است و دارای امکانات نسبتا خوبی است.از امکانات نرم افزار میتوان به محاسبه شاخص توده بدنی (BMI) ، محاسبه اضافه وزن و یا کمبود وزن ، محاسبه کالری مورد نیاز روزانه بر حسب کیلو کالری، محاسبه درصد چربی تشکیل دهنده وزن ، محاسبه ضربان قلب ورزشکاران در همه ی حالات برای نشان دادن آمادگی بدن در هر وضعیت ، گزارش وضعیت میزان چربی (عالی . خوب . ریسک کم . ریسک بالا)،جدول مواد غذایی کالری داری به همراه مقدار آنها،محاسبه مقدار خون بدن برحسب میلی لیتر و موارد محاسباتی بسیار دیگر در همین زمینه به همراه مقاله های آموزشی که البته فونت و نحوه چینش چندان خوبی برای خواندن ندارد اشاه کرد.
با نرم افزارهای موبایلی لاغر شوید /معرفی نرم افزارهای تناسب اندام ایرانی و خارجی

روند کار این برنامه به این شکل است که شما فرم ها را بر اساس مشخصات فردی خود پر و برنامه با توجه به الگوریتم های پزشکی منتشر شده در همان زمینه محاسبات را انجام داده و نتیجه را اعلام خواهد کرد.به طور کل این نرم افزار بهترین نرم افزار رایگان فارسی در این زمینه میباشد که البته جای کار بسیار دارد و در نگاه اول شبیه به یک پروژه دانشجویی با گرافیک ساده است و میتوان با آپدیت و پیشرفت آن در آینده جایگاه بسیار بهتری در بین کاربران پیدا کند همچنین منابع استفاده شده برای محاسبات و مطالب آموزشی در این نرم افزار درج نشده است.

نرم افزار سلامت

این نرم افزار فلش که از سوی سازنده بازی قدیمی و معروف فارسی بازی با کلمات منتشر شده نسبت به نرم افزار سلامت کاشف دارای امکانات محدود تر و حتی گرافیک ضعیف تری است و شاید تنها نقطه برتری آن درج منابع استفاده شده در قسمت درباره ما است.
همانند نرم افزار قبلی این نرم افزار نیز بدون نیاز به نصب و کم حجم است اما حتی امکانات مدیریتی پیش فرض اکثر نرم افزار ها مثل پنجره نمایش (نرم افزار فول اسکرین اجرا میشود)دکمه های کوچک کردن ،بزرگ کردن و خروج (دکمه خروج این برنامه با تاخیر بسیار کار میکند) را ندارد!
با نرم افزارهای موبایلی لاغر شوید /معرفی نرم افزارهای تناسب اندام ایرانی و خارجی

برنامه دارای ۴ بخش محاسبه درصد چربی بدن ،محاسبه شاخص توده بدنی ،محاسبه ضربان قلب هنگام ورزش و محاسبه درصد چربی بدنی میباشد و پس از گرفتن اطلاعات شخصی شما نتیجه محاسبات و اطلاعات را نمایش میدهد.

نرم افزار تناسب اندام کاله‎ری (Kallehry)

نرم افزار کاله ری شرکت کاله با شعار "تغذیه سالم،راز سلامتی” جزو بهترین برنامه های رایگان تناسب اندام برای دستگاه های اپل (iOS) میباشد.

با نرم افزارهای موبایلی لاغر شوید /معرفی نرم افزارهای تناسب اندام ایرانی و خارجی

این نرم افزار که با هدف کمک برای رسیدن به وزنی ایده آل و داشتن رژیمی متعادل و مناسب سلامتی شما طراحی شده است دارای امکاناتی همچون محاسبه جدول BMI ، نمایش وزن ایده آل شما،محاسبه کالری مورد نیاز برای رسیدن به وزن هدف، تولید برنامه رژیمی برای کاربر،- نمایش رژیم برای ۵ وعده روزانه،نمایش نمودار وزنی، اجرای برنامه رژیمی توسط کاربر و.. میباشد.

نرم افزار رژیم ها و تناسب اندام (متناسب شو)

از دیگر برنامه های رایگان (با بخش های ویژه غیر رایگان) اندروید میباشد که برای کسب اطلاعات درباره سلامتی،تناسب اندام،رژیم های غذایی با برنامه روزانه،حرکات ورزشی متحرک و ثابت بر اساس موضع چاقی و … طراحی شده است.
این برنامه دارای گرافیک تقریبا خوب،نحوه چینش و فونت کلمات تقریبا ناخوانا و فاقد امکانات مانند اندازه BMI و.. است و بیشتر جنبه اطلاعاتی در مورد غذا و تغذیه دارد.خوشبختانه منابعی که مطالب نرم افزار در بخشی از آن درج شده است و برنامه دارای انبوه ای از رژیم و تکنیک های غذایی خاص میباشد که البته برخی از آنها غیر رایگان هستند.

با نرم افزارهای موبایلی لاغر شوید /معرفی نرم افزارهای تناسب اندام ایرانی و خارجی

Diet Assistant – Weight Loss
نرم افزار Diet Assistant – Weight Loss نیز یکی دیگر از نرم افزار های رایگانی می باشد که به شما کمک زیادی می کند تا رژیمی مناسب را داشته باشید و برای این کار، برنامه ی غذایی مناسبی را ارائه می دهد که شما می توانید به دلخواه، آن را از میان سبزیجات، پروتئین ها، ماهی ها و مواد غذایی دیگر انتخاب کنید.
همانند نرم افزار MyFitnessPal، لازم است اطلاعات ابتدایی را در نرم افزار Diet Assistant – Weight Loss ثبت کنید و پس از آن، می توانید توانایی این نرم افزار را در رابطه با کنترل رژیم خود را مشاهده نمایید.
یکی از ویژگی های این نرم افزار، این است که در ان، بنا به برنامه های غدایی مختلف، لیست های خرید مختلفی قرار داده شده است که می توانید از انها استفاده کنید. همچنین، امکانات جانبی خوبی در این نرم افزار قرار گرفته است که از میان آنها می توان به محاسبه گر میزان کالری و نمودار پیشرفت رژیم، اشاره کرد.
Nutrino
نرم افزار Nutrino که تنها برای سیستم عامل iOS عرضه شده است، به دنبال پاسخ دادن به سوالات شما پیرامون موضوع اینکه "چه چیزی را باید بخوریم” می باشید و تمرکز خود را بیشتر بر روی این موضوع قرار داده است تا ارائه ی یک چارت رژیمی دوره ای.
کارایی نرم افزار Nutrino زمانی محسوس است که شما نمی دانید چه چیزی را بخورید و نمی دانید که باید کدام ماده ی غذایی را از خوراک خود حذف کنید. این نرم افزار می تواند وعده های غذایی مورد نیاز شما را نیز مشخص کرده و به شما در انتخاب آنها کمک کند.
یکی دیگر از بخش های جالب این نرم افزار، این است که می توانید به کمک آن، از آخرین اخبار و تحقیقات پیرامون ماده های غذایی با خبر شوید که شاید برای بسیاری از افراد جالب باشد. اما جذاب ترین بخش این نرم افزار، هماهنگی کامل آن با نرم افزار رسمی شرکت اپل، نرم افزار Health App می باشد که هر دو قابلیت یکپارچه سازی را در خود داشته و می توانید به کمک آنها، به صورت مشروح تری از میزان وزن خود و پیشرفت رژیم غذایی خود با خبر شوید.

The Complete 5:2 Diet
نرم افزار فوق العاده ی The Complete 5:2 Diet به شما پیشنهاد می دهد که مصرف کالری در 5 روز از هفته، برای آقایان 2500 کالری و برای خانم ها 2000 کالری باشد و دو روز دیگر، آقایان مجاز به مصرف تنها 600 و خانم ها 500 کالری می باشند. مواد غذایی ای که شما مصرف می کنید، به هیچ وجه مهم نیست اما نباید میزان کالری آن از میزان مشخص شده تجاوز کند.
نرم افزار های زیادی در رابطه با چنین رژیم های غذایی ای وجود دارند که برنامه هایی را برای 4 هفته ارائه می دهند و در کنار آن، تمرینات مورد نیازی که باید انجام دهید را نیز نمایش می دهند.
با نرم افزارهای موبایلی لاغر شوید /معرفی نرم افزارهای تناسب اندام ایرانی و خارجی

اما این نرم افزار، بیش از 140 دستور رژیم مختلف را در خود دارد که حتی می توانید در آن، رژیمی را انتخاب کنید که دارای 6 وعده ی غذایی می باشد. همچنین برای بخش تمریانت و ورزش ها نیز، سازندگان ویدئو هایی را برای شما قرار داده اند که به کمک آنها می توانید از عملکرد درست و صحیح تمرینات مطلع شوید.
نرم افزار The Complete 5:2 Diet همچون اپلیکیشن های دیگر نیز دارای شمارشگر کالری، محاسبه گر میزان چربی بدن و محاسبه گر میزان سوخت و ساز پایه می باشد اما به شما اجازه نمی دهد که تمرینات دلخواه خود را در آن وارد نمایید.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار