کد خبر: ۳۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 May 10
افرادی که دارای معلولیت هستند، از این پس می‌توانند برای تامین نیازهای خود تجهیزات خاصی را در دسته بندی جدیدی با نام Accessibility در استور آنلاین اپل خریداری کنند.
از جمله محصولاتی که در این دسته بندی جدید قرار گرفته اند می‌توان به تجهیزاتی برای مک، آیپد و آیفون‌های اپل اشاره کرد که به صورت خاص و متناسب با تامین نیازهای افرادی طراحی شده‌اند که دارای معلولیت‌های فیزیکی، مشکلات یادگیری و بینایی هستند.

 
شایعه تمایل شرکت اپل برای فروش چنین محصولاتی از اوایل سال 2015 شنیده می‌شد. اما تا امروز تصور می‌شد که اپل تنها از طریق فروشگاه‌های خرده فروشی فیزیکی خود به توزیع این محصولات خواهد پرداخت. در هر حال عرضه این محصولات به صورت آنلاین خرید آنها را برای افرادی که دارای معلولیت هستند، بسیار راحت‌تر خواهد کرد.


یکی از محصولات تازه عرضه شده اپل برای معلولان در این دسته بندی جدید، HumanWare Brailliant Bi 32 Braille Display نام دارد. این محصول به افرادی که دارای مشکلات بینایی هستند کمک می‌کند تا با استفاده از کیبورد بریل سبک که به صورت بلوتوث به دستگاه‌های اپل متصل می‌شود، از سیستم عامل‌های iOS و OS X اپل استفاده کنند.

 
یکی دیگر از این محصولات جدید Skoog 2.0 Tactile Musical Interface برای آیپد است، که دارای دکمه‌های چند منظوره روی یک مکعب پنج وجهی است. این ابزار به معلولان کمک خواهد کرد تا بتوانند با کمک صداهای واکنشی که حاصل ضربه زدن، چرخاندن یا فشار دادن مکعب Skoog هستند، موسیقی تولید کنند.


این تصمیم اپل برای تمرکز بر کاربرانی که دارای معلولیت‌های مختلف هستند به این شرکت کمک خواهد کرد تا بتوانند به طیف گسترده‌تری از مشتریان دسترسی داشته باشد. در حال حاضر محصولات ارایه شده در این بخش از فروشگاه آنلاین اپل نسبتا محدود هستند و انتظار می‌رود که اپل به زودی این محصولات خاص را تکمیل‌تر کند.
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار