تاریخ انتشار: ۱۶:۵۱ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 May 09
به گفته فعالان و منابع بازاری، میزان تقاضا برای انواع تبلت در بازار به طور چشمگیری کاهش یافته به طوری که بازار این کالای ارتباطی روزهای سرد و کم رونقی را سپری می کند.
خواب زمستانی تبلت ها در بازار

صاحب نظران این بازار بر این باورند که تبلت‌ها دیگر آن محبوبیت همیشگی را ندارند چرا که این ادعا را می‌توان با آمار فروش در حال افت این محصولات ثابت کرد که روز به روز اوضاع وخیم‌تری پیدا می‌کند.

به گفته کارشناسان این حوزه، بسیاری از افراد در ابتدای عرضه تبلت‌ها معتقد بودند که این محصولات در نهایت جایگزین لپ‌تاپ‌ها خواهند شد اما حالا و پس از چندین سال هنوز تبلت‌ها با اینکه کیبورد، قلم و پردازنده‌ای بسیار خوب و قوی دارند نتوانسته‌اند به قدرت لپ‌تاپ‌ها در دنیای تکنولوژی غلبه کنند.

آنها بر این باورند که نه تنها تبلت‌ها نتوانسته‌اند به قدرت لپ‌تاپ‌ها برسند، بلکه در حال شکست خوردن از گوشی‌های هوشمند بزرگ یا فبلت‌ها هستند که تاکنون باعث کاهش محبوبیت دائمی آن‌ها شده است.

بررسی های بازار دیجیتال تهران حاکی از آن است که در شرایط کنونی حتی تبلت های ارزان قیمت زیر 500 هزار تومانی نیز تقاضای چندانی در بازار ندارد و بیشتر مشتریان به خرید گوشی های هوشمند با صفحه نمایش بزرگ روی آورده اند.

به گزارش آی تابناک، تولد تبلت‌ها به آغاز فروش عظیم آیپد پیوند خورده و اولین بار اپل بود که بازار این گروه محصولات را رونق بخشید. اما اکنون پس از طی چند سال آیپد آن جنبه‌ی کاربردی خود را نزد کاربران از دست داده و حالا شرکت‌های مختلف با اضافه کردن کیبورد و قلم به این محصولات در پی اثبات دوباره‌ی ضروری بودن آن‌ها برآمده‌اند.

در ابتدا و سال‌های ۲۰۱۱ یا ۲۰۱۲ میلادی پس از معرفی آیپد، کمپانی‌های مختلف و مخصوصا اندرویدی سعی کردند با تولید تبلت‌هایی در اندازه‌ی ۷ اینچ، کاربران را به سمت خود بکشند؛ اما فروش این دسته از تبلت‌ها پس از مدتی از تب و تاب افتاد و اکنون دوباره تبلت‌های بزرگتر از ۸ اینچ رونق گرفته‌اند. اما این رونق به هیچ وجه شبیه به چند سال قبل نیست.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار