تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 May 09
کمپانی اپل چند روز پیش در کنار بسیاری از کمپانی های بزرگ دنیای فناوری، گزارش عملکرد خود در سه ماهه اول سال 2016 میلادی را منتشر و اعلام کرد که نتوانسته روند رو به رشد خود در کسب درآمد را ادامه دهد و درآمدهای این شرکت برای اولین بار در طی 13 سال اخیر، با کاهش همراه بوده است.
طولی نکشید که سهام این شرکت نیز متاثر از این کاهش درآمد، افتی 11 درصدی را تجربه کرد که منجر به نگرانی سهام داران و سرمایه گذاران در این کمپانی شد.

به نظر می رسد که اگر اپل بخواهد توجیهی را برای چنین شکست سنگینی ارایه دهد، انگشت اتهام را به سمت گوشی آیفون 6 نشانه خواهد گرفت. اولین گوشی آیفون اپل که مجهز به نمایشگر بزرگ بود و با استقبال خیره کننده ای از سوی خریداران همراه شد و به تبع، سود کلانی را برای کوپرتینویی ها به ارمغان آورد.

 تیم کوک در گزارش عملکرد فصلی خود اعلام کرد که میزان فروش گوشی های آیفون 6 اس در مقایسه با میزان فروش آیفون 5 اس، به مراتب بیشتر بود اما با این حال، نتوانست فروشی بیشتر و یا برابر با آیفون 6 را تجربه کند که این موضوع، بیشترین نقش را در کاهش درآمدهای این شرکت داشته است.

 کوک چندی پیش در مصاحبه ای با شبکه CNBC اعلام کرد:"ما این آمار غیرطبیعی را سال گذشته نیز در فروش گوشی های آیفون 6 تجربه کردیم و اکنون شرایطی برای ما رقم خورده است که در حال حاضر، بسیاری از کمپانی های بزرگ دنیا با آن مواجهند."

 اما بسیاری از تحلیلگران بر این عقیده اند که تیم کوک، فرصت های متعددی را برای پیش بینی چنین شرایطی از دست داد که می توانست با شناسایی آن ها، سرمایه گذاران را نسبت به بروز چنین شرایطی آماده کند. در ادامه قصد داریم به این سه مورد اشاره کنیم. با تک شات همراه باشید.

 

27 آوریل 2015


کوک در پاسخ به سوال یکی از تحلیلگران بر فروش پایین آخرین مدل از گوشی آیفون تاکید و عنوان کرد که هنوز فرصت زیادی برای افزایش فروش پیش روی داریم.

برآورد ما این است که تقریباً 20 درصد از دارندگان آیفون های قدیمی، گوشی خود را به آیفون 6 یا 6 پلاس ارتقا داده اند و آمار و ارقام نشان می دهد که هنوز فرصت زیادی برای افزایش این میزان وجود دارد. بنابراین، میزان فروش گوشی های آیفون در بین آن هایی که گوشی های قدیمی خود را ارتقا داده اند و آن هایی که برای اولین بار گوشی آیفون خریدند، قابل قبول و بسیاری رضایت بخش است.

 

21 جولای 2015

وی در پاسخ به سوالی در خصوص کاهش فروش غیرطبیعی گوشی های هوشمند، آن را "نشانه ای از افزایش فروش در  آینده" دانست.

در مورد عملکرد گوشی های آیفون باید بگویم که رشد 35 درصدی را تجربه کرده که تقریباً سه برابر بازار بوده است. در خصوص درصد کاربرانی که گوشی های خود را به آیفون 6 یا 6 اس ارتقا داده اند، نیز باید بگوییم که چندان راضی کننده نیست و تنها 27 درصد دارندگان آیفون های قدیمی، گوشی خود را به آیفون 6 و 6 پلاس ارتفا داده اند. این آمار می تواند نشان از فروش بالایی گوشی های ما در آینده باشد و فضای بیشتری را برای ارتقا به مدل های جدید فراهم می کند.

26 ژانویه 2016

کوک در پاسخ به سوال یکی از تحلیلگران در خصوص پیش بینی وی در خصوص کاهش درآمد 15 الی 20 درصدی ناشی از افت فروش آیفون ها در سه ماهه اول، عنوان کرد:

ما فکر نمی کنیم که فروش گوشی های آیفون در این سه ماهه با این میزان کاهشی که از آن صحبت می کنید، همراه شود. ما نمی توانیم فروش یک فصل را زودتر از موعدش پیش بینی کنیم. اگر به یاد داشته باشید، در سه ماهه اول سال گذشته ما شرایط بسیار دشواری را تجربه کردیم و بخش قابل توجهی از تقاضاها برای گوشی های آیفون از سه ماهه اول به سه ماهه دوم منتقل شد.

در نهایت، فروش گوشی های آیفون با کاهشی 16 درصدی و بسیار نزدیک به پیش بینی این تحلیلگر همراه شد.
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار