تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 May 08
پنتاگون و آژانس تحقیقات نظامی «DARPA» در حال ساخت الگوریتمی برای شناسایی و ردیابی هکرها هستند.
 این اقدام آمریکا برای ما آشکار است که سازمان‌های جاسوسی آمریکا در حال جمع‌آوری اطلاعات گوشی‌های هوشمند پس از اتصال به اینترنت هستند.

ویلیام ای بینیی «William E. Binney» مدیر فنی سابق آژانس امنیت ملی آمریکا «NSA» در سال گذشته در مقابل کمیته مشترک مجلس گفت که در حال حاضر تحلیلگران مشغول بررسی پرونده‌های حملات به وقوع پیوسته برای شناسایی تهدیدات واقعی هستند.

فناوری شناسایی و ردیابی هکرها

در حال حاضر پنتاگون درحال‌توسعه یک روش نه‌تنها برای شناسایی هکرهای مخرب است بلکه در حال تحلیل و بررسی الگوریتم‌های موجود است که توانایی پیش‌بینی حملات بعدی را دارد.

پس‌ازاین آژانس تحقیقات نظامی دارپا «DARPA» در حال کمک رساندن به سازمان‌ها در انجام پروژه‌های تحقیقاتی و توسعه الگوریتم‌هایی است که به سازمان‌ها توانایی شناسایی مهاجمان را می‌دهد.

در این میان کشورها و سازمان‌ها درحال‌توسعه زیرساخت‌های خود برای شناسایی و مقابله با مجرمان اینترنتی هستند، البته در حال حاضر با وجود TOR و VPN مهاجمان توانایی مخفی کردن حملات خود به زیرساخت‌ها را دارند.

با وجود این نرم‌افزارها، آژانس تحقیقات نظامی دارپا، با استفاده از نظارت بر رفتار و بیومتریک فیزیکی قابلیت شناسایی هکرها و گروه‌های جنایتکار را دارد. نحوه کار به این صورت است که پس از تحلیل و بررسی فعالیت‌ها بر اساس الگوریتم‌های خاص نشان داده می‌شود که کدام کاربر مخرب و کدام کاربر بی‌خطر به شمار می‌رود.

به‌عبارت‌دیگر هدف از تولید این نرم‌افزارها این است که نه‌تنها به دولت‌ها برای شناسایی شیوه کار مهاجمان کمک می‌کند بلکه توانایی پیش‌بینی اهداف بعدی مهاجم‌ها را دارد.

مجوز پروژه‌های پیشرفته

آژانس تحقیقات نظامی به ارائه یک برنامه راهبردی پرداخته است که رفتار کاربران را در چارچوب مبارزات سایبری و فن‌آوری رصد کرده و فعالیت مخرب مهاجمان را بر اساس این رصد تشخیص می‌دهد.

این برنامه به سه بخش زیر تقسیم می‌شود:
•    خلاصه رفتار و ردیابی فعالیت‌ها.
•    پیش‌بینی و تجزیه‌وتحلیل اطلاعات.
•    سنجش اعتبار.
هرکدام از این بخش‌ها به تجزیه‌وتحلیل بخشی از اطلاعات به‌دست‌آمده از فعالیت کاربران می‌پردازد.
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار