تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 May 08
وبگاه خبرگزاری دهیل آمریکا، یکی از مراجع رسمی انتشار اخبار دولتی در آمریکا، رسما از اپوزسیون ایرانی، با عنوان همراهان آمریکا در تغییر رفتار و کاهش تهدیدات سایبری ایران یاد کرد.
وبگاه خبرگزاری دهیل آمریکا، در گزارش جدیدی، مجدداً از ارتشی به نام ارتش سایبری ایران نام برده و اتهامات جدیدی را علیه کشورمان مطرح کرده است. در بخش‌هایی از این گزارش می‌خوانیم:
«در جولای گذشته، زمانی که 5+1 با ایران به توافقی رسید که بعدها آن را توافقی تاریخی خواند، مقامات دولتی آمریکا از آن، به‌عنوان اولین گام برای تغییر رفتار تهران یاد کردند؛ اما ظاهراً این مجرای تغییرات رفتاری تهران، در هفته‌های اخیر، مجدداً دچار تنش و آسیب شده است؛ زمانی که تهران در نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، اقدام به آزمایش موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای کرد. جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز این اقدام ایران را، اقدامی بی‌ثبات کننده قلمداد کرد.

وزیر دفاع ایران، حسین دهقان، در پاسخ به جان کری گفت: بهتر است جان کری حرف‌های احمقانه و مفت نزند. همچنین دهقان بر لزوم ترک منطقه و پایان حمایت از تروریست‌ها توسط آمریکا تأکید کرد. ایران در مقابل، هیچ اقدامی برای کاهش دخالت‌های منطقه‌ای خود انجام نداده است. آزمایش‌های موشکی ایران، با گسترش نقش ایران در خرابکاری‌های سوریه، همزمان شده است و این موضوع به‌صورت طبیعی، موضوع صدور کیفرخواست در مورد هفت هکر ایرانی را به حاشیه برد.
سپاه پاسداران، عمیقاً در جنگی سایبری علیه مخالفان و سرکوب آن‌ها و همچنین حمایت از تروریست‌ها در خارج از مرزها مشارکت دارد. ارتش سایبری ایران در سال 2009 و به عنوان نهادی وابسته به سپاه پاسداران ایران تشکیل شد. در نوامبر 2010، ارتش سایبری، ادعا کرد که 500 وبگاه را به‌صورت همزمان هک کرده و شبکه‌های اطلاعاتی و وبگاه‌های خصوصی در سایر کشورها را از کار انداخته است. ایران یک جنگ علیه اهداف آمریکا و متحدانش در دنیا را به راه انداخته و هرگونه امید به تغییر ایران، گمراهی است.

واشنگتن، مجبور است تا هر چه سریع‌تر و پیش از آنکه فرصت از دست برود، یک راهبرد جامع در مقابله با تهدید ایران، اتخاذ کند. از زمانی که نیروی سایبری ایران، اهداف آمریکایی را هدف قرار می‌دهد و به مقابله با مبارزات اجتماعی و فعالیت‌های سیاسی در ایران پرداخت، همراهان و شرکای آمریکا در این جنگ، مردم ایران و اپوزسیون سازمان‌یافته هستند.»

ایالات متحده با انتشار این گزارش، به نوعی دخالت در امور داخلی ایران و تلاش برای ایجاد ناامنی و فعالیت‌های ضد نظام جمهوری اسلامی را تایید کرده است. این بار از واژه نوظهوری به نام سایبر بهره برده و تلاش کرده تا پازل ایران هراسی و اتهامات تکراری خود علیه ایران و خصوصا سپاه پاسداران را به صورت همه جانبه تکمیل کند.

منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار