تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 May 07
بری چانگ، شهردار کوپرتینو در مصاحبه ای اعلام کرد که اپل تمایلی به پرداخت حتی یک دلار مالیات هم ندارد.
آقای چانگ در این مصاحبه که با رزونامه گاردین انجام داد عنوان کرد شرکت اپل که در حال حاضر عنوان ارزشمندترین کمپانی جهان را با خود یدک می کشد و بزرگ ترین مقر را با وسعت بیش از 2.6 میلیون متر مربع در میان کمپانی های حاضر در کوپرتینو دارد، همواره از پرداخت مالیات فرار می کند و برای این منظور، حساب های بانکی خود را در کشورهایی جدای از آمریکا باز می کند.

 

به گفته وی، نواقصی که در سیستم پرداخت مالیات در آمریکا وجود دارد همواره راه فرار را برای کمپانی های بزرگی همچون اپل باز می گذارد و این شرکت بین سال های 2012 تا 2013 تنها 9.2 میلیون دلار مالیات به شهرداری پرداخت کرد و این در حالیست که بیش از 181 میلیارد دلار از پول های اپل در حساب های برون مرزی این شرکت جای گرفته اند.

 

او در ادامه افزود که اپل می بایست بسیار بیشتر از آن چیزی که تاکنون پرداخت کرده است، بپردازد و اکنون در تلاش است تا بتواند هدیه ای 100 میلیون دلاری را از مسئولین شرکت اپل برای توسعه زیرساخت های این شهر بگیرد که البته این اقدام با حمایتی از سوی شورای شهر کوپرتینو همراه نبود.

من هیچ گاه از تصمیم خود برای وادار کردن کمپانی ها برای پرداخت مالیات پا پس نخواهم کشید و ترسی هم از کسی ندارم. ما در عصر تکنولوژی و ارتباطات به سر می بریم، اما سیستم حمل و نقل عمومی شهر ما بسیار فرسوده است و جای تاسف دارد. من حمایتی را از سوی سیاست مداران نمی بینم. آن ها از ورود به این عرصه واهمه دارند.

اما اپل ادعا می کند که میلیون ها دلار را جدای از مالیات، به شهرداری کوپرتینو پرداخت می کند و مدعی شده که وقتی مراحل ساخت و ساز ساختمان های جدید این کمپانی تمام شود، منافع زیادی برای کسب و کار این شهر به دنبال خواهد داشت. 

 

در این بین، تیم کوک نیز پیش‎‌تر گفته بود که اپل همواره مطیع قانون بوده و اقدامات خود را مطابق با آن تنظیم کرده است. در حال حاضر، سیستم مالیاتی آمریکا به شرکت ها این اجازه را می دهد تا سرمایه های خود را به کشورهایی همچون ایرلند که از مالیات کمتری برخوردارند، منتقل و از آن جا این سرمایه را به شعبات خود تقسیم کنند. اگر چنین اتفاقی نمی افتاد اپل مجبور به پرداخت 59.2 میلیارد دلار مالیات به شهرداری کوپرتینو بود.

 

اگر به یاد داشته باشید، تیم کوک در ماه دسامبر سال گذشته اعلام کرده بود که تمامی انتقادهایی که به نحوه پرداخت مالیات اپل وارد می شود، چیزی جز ادعاهای بی پایه و اساس نیستند و اهداف سیاسی در ورای آن ها نهفته است. وی عنوان کرد که قوانین مالیاتی آمریکا می بایست اصلاح شوند تا کمپانی ها بتوانند سرمایه های خود را بدون پرداخت مالیات های گزاف، به داخل کشور بیاورند.

منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار