تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 May 06
کمپانی تسلا به تازگی گزارش عملکرد مالی خود در سه ماهه اول سال 2016 را منتشر و اعلام کرد که توانسته در این بازه زمانی درآمدی 1.6 میلیارد دلاری را ثبت کند و عملکردی بهتر از پیش بینی های تحلیلگران از خود نشان دهد.
در همین رابطه، ایلان ماسک در کنفرانسی خبری حاضر شد و با اعلام خبری غافلگیرکننده مبنی بر تصمیم این کمپانی برای تولید 500 هزار خودروی الکتریکی جدید این شرکت یعنی Model 3 در سال 2018، تعجب علاقه‌مندان را برانگیخت.

 

این شرکت بارها و در طی سال های اخیر اعلام کرده بود که قصد دارد تا در سال 2020، تعداد خودروهای تولیدی خود در سال را به 500 هزار دستگاه برساند که اکنون، این استراتژی تغییر کرد و تسلا دو سال زودتر از موعد از پیش تعریف شده، اقدام به پیاده سازی چنین طرحی می کند.

 

اما آن چه که تسلا را به انتخاب و اتخاذ چنین تصمیمی سوق داده است، علاقه بیش از حد خریداران به خودروی مدل 3 این شرکت بوده است که تا به امروز، حدود 400 هزار درخواست برای خرید این خودرو ثبت شده است.

 

الان ماسک این تصمیم را بزرگ ترین "تغییر استراتژیک" تسلا دانست و در بیانیه این شرکت آمده است:" افزایش تولید پنج برابری در طی دو سال، چالش برانگیز خواهد بود و تحقق این امر نیازمند سرمایه ای بیشتر است. ما این هدف را برای خود تعیین کرده و حداکثر تلاش خود را برای دستیابی به آن انجام خواهیم داد."

 

در حال حاضر، کمپانی تسلا از توان تولید و عرضه 50 هزار دستگاه خودرو در سال برخوردار است و قرار است امسال این رقم به 80 تا 90 هزار دستگاه برسد. اما قطعاً، خودروی مدل 3 تمامی این معادلات را بر هم خواهد زد.

 

ماسک در ادامه افزود که به همان اندازه که مهندسان این شرکت در طراحی و استفاده از تکنولوژی در خودروها موفق اند، به همان اندازه نیز می بایست این شرکت به یک کمپانی بزرگ تولید کننده خودرو تبدیل کرد.

 

"ما این موضوع را بسیار جدی دنبال می کنیم و اگر بخواهیم به سرعت کمپانی خود را توسعه دهیم، می بایست راه حلی را برای آن بیابیم."

 

با این حال، تسلا در رسیدن به ظرفیتی در طی دو سال که بتواند 500 هزار خودرو را تولید و عرضه کند، راه سخت و پر پیچ و خمی را در پیش دارد و قطعاً به کمک بزرگان این صنعت خواهد داشت. از این رو، آقای ماسک از بزرگان صنعت تولید خودرو خواست تا به این کمپانی بپیوندند و تسلا را در تحقق این هدف یاری کنند.

تسلا


منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار