کد خبر: ۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - 2015 December 20
با شروع از Moto X اصلی، استراتژی موتورولا تمرکز کمتر روی مسابقه ویژگی‌ها و بیشتر روی ساخت یک تجربه کاربری منحصربه‌فرد و لذت‌بخش بوده است. با هر نسل از Moto X، موتورولا این پندار را با بهبود بخشیدن کیفیت ویژگی‌ها و افزودن گزینه‌های بیشتر برای شخصی‌سازی Moto Maker جهت کاربرانش، تکمیل‌تر کرده است.

با شروع از Moto X اصلی، استراتژی موتورولا تمرکز کمتر روی مسابقه ویژگی‌ها و بیشتر روی ساخت یک تجربه کاربری منحصربه‌فرد و لذت‌بخش بوده است. با هر نسل از Moto X، موتورولا این پندار را با بهبود بخشیدن کیفیت ویژگی‌ها و افزودن گزینه‌های بیشتر برای شخصی‌سازی Moto Maker جهت کاربرانش، تکمیل‌تر کرده است. Moto X Pure Edition آخرین مورد از خانواده Moto X است و در آن صفحه‌نمایشی بسیار بزرگ‌تر از نسل قبلی ارائه شده است. این همچنین اولین Moto X است که به‌طور کامل تحت هدایت Lenovo ساخته می‌شود.

آیا با توجه به تغییر در رهبری و اندازه، Moto X Pure Edition (که به Moto X Style نیز مشهور است) هنوز تجربه موتورولا را که همه ما می‌شناسیم و عاشقش هستیم نگه‌داشته است؟ ما این‌ها و چیزهای بیشتر را در نقد و بررسی جامع خود از Moto X Pure Edition خواهیم فهمید!

در ابتدا به سراغ طراحی این دستگاه می‌رویم. وقتی نوبت به زیبایی‌شناسی Moto X Pure Edition می‌رسد، متوجه یک طراحی آشنا می‌شوید که به‌طور قابل‌توجهی شبیه به مدل سال پیش است. تغییرات طراحی کوچکی وجود دارد، اما ظاهر کلی چندان تفاوتی با آنچه شرکت زمانی که در مالکیت گوگل قرار داشت شروع به طراحی‌اش کرد، ندارد. اگرچه ایماها در طراحی چندان متفاوت نیست، یک تفاوت بزرگ در اینجا وجود دارد و آن اندازه است.

به‌طور عجیبی، نسل اول Moto X به‌عنوان یک گوشی کامپکت و با در دست گیری آسان شروع به کار کرد و با یک صفحه‌نمایش 4.7 اینچی به بازار آمد. حالا این موضوع در Pure Edition با استفاده از یک صفحه‌نمایش عظیم 5.7 اینچی تغییر کرده است که مدل‌های پیشین Moto X را کوچک جلوه می‌دهد. شگفت‌آور این‌که برای یک گوشی با صفحه‌نمایش 5.7 اینچی، این گوشی آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید بزرگ به نظر نمی‌رسد. این گوشی درواقع به شکل مؤثری به خاطر  حلقه فوق نازک دور صفحه‌نمایش، قابل‌حمل و استفاده در یکدست است. این نازک‌ترین گوشی جهان نیست، اما قسمت پشتی آشنای خمیده آن باعث می‌شود نازک‌تر ازآنچه هست به نظر برسد.

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6712

باوجوداین، Pure Edition ازنظر اندازه قابل‌مقایسه با دیگر گوشی‌های هوشمند بزرگ  همچونGalaxy Note 5 و OnePlus 2است، بنابراین اگر به‌راحتی با آن گوشی‌ها کار می‌کنید در استفاده از Pure Edition با یکدست نیز مشکلی نخواهید داشت.

این گوشی Moto X جدید نیز از مواد بسیار باکیفیت ساخته شده است و از یک قاب تمام فلزی بهره می‌برد که به آن جلوه و احساس فوق‌العاده‌ای می‌بخشد. قطعاً، یکی از کشش‌های Moto X Pure Edition قابلیت شخصی‌سازی تقریباً همه قسمت‌های آن است. درحالی‌که ما نمی‌توانیم درباره کیفیت پشت‌های چوبی یا چرمی Pure Edition اظهارنظر کنیم، باید بگوییم که پشتی استاندارد و روکش رنگی آن واقعاً زیباست. این روکش‌ها از یک سیلیکون نرم عاج دار ساخته شده است که نه‌تنها در دست گرفتن دستگاه را فوق‌العاده راحت می‌کند، بلکه در دست احساس خوشایندی نیز دارد.

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6723

اگر پشتی‌های رنگی پیش‌فرض  سبک شما نیستند، قطعاً می‌توانید آن را از طریق Moto Maker شخصی‌سازی کنید. مطمئناً این‌یکی از بهترین چیزها در مورد خط تولید Moto X است. گزینه‌های بسیار زیادی برای انتخاب وجود دارد، چندین رنگ از پشتی گوشی، پشتی چوبی، چرمی و رنگ‌های قوی.. شما حتی می‌توانید یک حکاکی شخصی اضافه کنید تا آن را واقعاً مال خود کنید.

یک Moto X همچنین بدون فرورفتگی لوگو Motorola در قسمت پشت، Moto X نمی‌شود، که اکنون به‌صورت یک نوار فلزی واحد با بخش دوربین و فلاش LED بهبود یافته است. این فرورفتگی ازنظر اندازه نسبت به مدل سال پیش بسیار کوچک‌تر است که به نظر من شخصاً بسیار راحت‌تر شده است.

با گشتن در بقیه اجزای دستگاه، دکمه‌ها و درگاه‌ها در جایگاه معمول خود در این گوشی Motorola قرار دارند. کلید خاموش/روشن و حالت آماده‌به‌کار و دکمه‌های کم‌وزیاد کردن صدا در قسمت سمت راست جایی که به‌آسانی در دسترس قرار دارند، یافت می‌شوند. کلید روشن و خاموش یک عاج برجسته زیبا دارد که پیدا کردن آن را واقعاً آسان می‌کند، که تغییر بسیار خوبی است. قسمت پایین دربردارنده درگاه microUSB بوده و در قسمت بالای گوشی جک 3.5 میلی‌متری هدفون در مرکز  قرار دارد، همچنین شکاف نانوسیم‌کارت به همراه جایگاه حافظه MicroSD کمی به سمت چپ متمایل است.

در قسمت جلو نیز تقریباً یک خبرهایی هست. جدای از محدوده حسگر نور و مجاورت، می‌توانید حسگرهای IR را برای تحت تأثیر قرار دادن صفحه‌نمایش Moto بدون لمس این گوشی، دو بلندگوی به سمت جلو که صفحه‌نمایش را احاطه کرده‌اند و دوربین جلویی دستگاه (تکمیل‌شده با فلش سلفی) را بیابید.

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6549

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6550

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6559

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6560

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6568

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6569

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6582

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6586

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6587

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6588

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6589

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6608

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6607

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6606

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6605

به تصویر زیر دقت کنید:

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6590

اشکالاتی در این زمینه به بدنه دستگاه وارد است که البته به دلیل جنس چوبی آن خواهد بود!


منبع:ترنجی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار