کد خبر: ۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 May 05
آیا می دانستید که گوشی های اندرویدی این قابلیت را دارند تا تصاویر و ویدیوهای ثبت شده توسط دوربین را به طور مستقیم بر روی کارت حافظه SD ذخیره کنند؟ فرقی ندارد از چه گوشی استفاده کنید، چه گلکسی اس 7، چه ال جی G5 و یا هر گوشی اندرویدی دیگر که از کارت حافظه SD پشتیبانی کند.

این فرایند در نهایت سادگی انجام می شود. روش کار برای گوشی های اندرویدی ساخت ال جی، سامسونگ، اچ تی سی و یا هر شرکت دیگری یکسان است. ابتدا به بررسی ساز و کار این قابلیت روی اندروید 6 می پردازیم.


پیش از هر کاری، ابتدا از وجود کارت حافظه SD در گوشی خود اطمینان حاصل کنید. سپس، اپلیکیشن دوربین را اجرا کنید. در این قسمت پیامی نمایش داده می شود و از شما می خواهد مسیر پیش فرض برای ذخیره سازی تصاویر را تعیین کنید. در این قسمت کافی است گزینه کارت حافظه SD را انتخاب کنید. به این ترتیب از این پس تمامی تصاویر و ویدیوها روی کارت حافظه SD ذخیره خواهند شد.


اما اگر این پیام نمایش داده نشد، باید این راه را به صورت دستی طی کنید. به این منظور، وارد گزینه تنظیمات شوید، و آیتم Storage را انتخاب کنید. در این صفحه کارت حافظه SD را انتخاب کنید.


جالب است بدانید اندروید 6 این قابلیت را دارد که کارت حافظه SD را هم به عنوان بخشی از حافظه اصلی در نظر بگیرد. اما در صورت فعال سازی این قابلیت، کارت SD فقط روی همین گوشی قابل استفاده خواهد بود و نه در هیچ دستگاه دیگری.

 

 

marshmallow


اما اگر از اندروید 4.4 هم استفاده می کنید جای نگرانی وجود ندارد. هرچند روی این نسخه از اندروید تصاویر به صورت پیش فرض روی حافظه داخلی ذخیره می شوند، ولی می توانید با کمک اپلیکیشن MX Camera این محدودیت را دور بزنید و اطلاعات را به طور پیش فرض روی کارت SD ذخیره کنید.


به این منظور، ابتدا برنامه MX Camera را نصب کنید، وارد بخش تنظیمات آن شوید، سپس گزینه Camera را انتخاب کنید و در نهایت گزینه Custom Save Location را فعال کنید.

 

mx


و اما حالا نوبت به اندروید 5 می رسد. این نسخه از اندروید کار را برای کاربرانش آسان کرده و برنامه ها قادر هستند اطلاعات را روی کارت حافظه SD بنویسند. تنها نکته ای که در این میان وجود دارد این است که برخی از رابط های کاربری که روی گوشی های اندرویدی نصب است از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند. در این صورت، کافی است یکی از رابط های کاربری به روز را نصب کنید تا امکان ثبت تصاویر روی کارت SD را بدست بیاورید.

منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار