تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 May 04
چند روز پیش، در خبرها داشتیم که شرکت های گوگل و فیات در مراحل پایانی مذاکرات خود برای تولید خودروهای بدون راننده هستند و اکنون خبری جدید بدست آمده که ادعا می کند این دو غول فناوری و صنعت خودروسازی جهان، در حال مهیاسازی مقدمات برای تولید مینی ون های بدون راننده هستند.
همانطور که می دانید چند سالیست که کمپانی های بزرگ دنیا به تولید خودروهای بدون راننده روی آورده اند و شرکت گوگل به عنوان یکی از پیشگامان این عرصه، چند ماهیست که به صورت آزمایشی، خودروهای خود را روانه خیابان های برخی ایالت های آمریکا همانند کالیفرنیا کرده است.

 حال به نظر می رسد که این کمپانی خوشنام در دنیای فناوری، قصد دارد تا تکنولوژی خودروهای خودران خود را به درون مینی ون ها نیز بکشاند و اولین مینی ون های بدون راننده را به نام خود و با همکاری کمپانی فیات روانه خیابان ها کند.

 البته کمپانی فیات چندی پیش در بیانیه ای اعلام کرده بود که تمایلی به عقد قراردادهای همکاری با سایر کمپانی ها ندارد و به نظر می رسد که بیشتر تمایل دارد تا خود به عنوان یکی از تولیدکنندگان خودروهای بدون راننده، به رقابت با سایر شرکت های فعال در این زمینه بپردازد.

 با این حال، هنوز نمی توان در خصوص درستی و یا نادرستی این ادعا، اظهارنظر کرد اما آن چه که در این گزارش آمده، این است که بر اساس این قرارداد، دو طرف یعنی کمپانی های گوگل و فیات می توانند با سایر کمپانی ها نیز همکاری داشته باشند و به گفته منابع آگاه به این دو کمپانی، به زودی خبرهای غافلگیرکننده ای در خصوص عقد قرارداد همکاری میان این دو شرکت برای تولید مینی ون های خودران به گوش خواهد رسید.

منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار