تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 May 03
سال‌ها بود که مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت لقب محبوب‌ترین مرورگر دسکتاپ جهان را یدک می‌کشید، اما این مرورگر اکنون جایگاه برتر خود را به مرورگر دیگری داده است.

یکی از دلایل موفقیت و پرکاربرد بودن اینترنت اکسپلورر در میان کاربران این موضوع بود که این مرورگر به صورت پیش فرض روی میلیون‌ها پی سی مجهز به سیستم عامل ویندوز نصب شده بود. به استثنای مرورگر سافاری که به صورت پیش فرض در سیستم عامل OS X اپل نصب شده است، سایر مرورگرهای موجود در بازار فاقد این ویژگی در بازار رقابت بودند. در هر حال مطابق با جدیدترین آمار، اینترنت اکسپلورر اکنون جایگاه برتر خود را در میان مرورگرهای دسکتاپ از دست داده است.

 

همان طور که در نمودار مشاهده می‌کنید، شرکت Net Marketshare آمار جدیدی را منتشر کرده است که نشان می دهد در آوریل 2016 سهم مرورگر گوگل کروم از بازار مرورگرهای اینترنتی مورد استفاده کاربران 41.66 درصد بوده و سهم مرورگر اینترنت اکسپلورر 41.35 درصد بوده است. اگرچه این تفاوت بسیار ناچیز است، در هر حال گوگل کروم اکنون محبوب ترین مرورگر اینترنتی در میان کاربران است.

مرورگر

این شرکت برای ارایه این آمار داده‌های بیش از 40 هزار وب سایت اینترنتی را ارزیابی کرده است. البته لازم به ذکر است که این آمار میزان استفاده از مرورگر جدید مایکروسافت اج را که همراه با ویندوز 10 به بازار عرضه شد، شامل نمی‌شود. این مرورگر روی تمامی پی سی‌های مجهز به ویندوز 10 نصب شده است و در حال حاضر بسیاری از کامپیوترهای رومیزی موجود در بازار به آخرین نسل از سیستم عامل‌های دسکتاپ مایکروسافت مجهز هستند.

 

با در نظر گرفتن این موضوع که مایکروسافت اج مانند IE روی نسخه‌های مختلف سیستم عامل‌های ویندوزی مایکروسافت عرضه نشده است، مدت زمان زیادی باقی است تا این مرورگر بتواند به محبوبیت اینترنت اکسپلورر رسیده و به همین میزان کاربر داشته باشد. از سوی دیگر با توجه به اینکه مایکروسافت مرورگر قدیمی‌اش را به حال خود رها کرده و تمایلی به ارتقای قابلیت‌های این مرورگر نشان نمی‌دهد، این مرورگر طی ماه‌های آتی هم چنان به سقوط ادامه خواهد داد.

 

منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار