تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 May 03
شركتی ایرانی توانسته است به عنوان نخستین طراح و سازنده سیستم‌های طیف سنجی و اندازه‌گیری هسته‌ای تجهیز آزمایشگاه‌های آموزشی و تحقیقاتی فیزیك هسته‌ای، پرتوپزشكی و دزیمتری،طیف متنوعی از این محصولات را تولید و تجاری سازی كند.
یكی از شركت‌های فناور كشور، توانسته با تولید بیش از 40 محصول و با تجهیز بیش از 50 آزمایشگاه هسته ای در كشور، اغلب نیازهای اساسی آزمایشگاهها را برآورده كند.

الناز احمدی نیاری مدیر عامل این شركت فناور با اشاره به تولید دستگاههای اندازه گیری هسته ای، گفت: با بهره مندی از تجربیات متخصصین و محققین شركت و با طراحی و ساخت دستگاههای مختلف و ثبت اختراع آنها در جهت توسعه و بومی سازی فناوری های نوین قدم برداشته ایم.

احمدی نیاری افزود: اغلب سیستم های طراحی و ساخته شده سیستم های طیف سنجی و اندازه گیری هسته ای ، به عنوان كالای دانش بنیان شناخته شده است و علاوه بر دانشگاهها و مراكز آموزشی در صنایع هسته ای نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته احمدی نیاری این شركت با ساخت دستگاه های مختلف و ثبت اختراع در این زمینه توانسته است با بهره‌مندی از توانمندی فنی بومی كشورمان، خود را به عنوان اولین و در حال حاضر تنها تولید كننده خصوصی دستگاه های طیف سنجی هسته‌ای در كشور در این عرصه معرفی كند.

احمدی نیاری خاطرنشان كرد: این شركت فناور، توانسته انواع آشكارسازها و ماژول‌های كارآمد در طیف سنجی ازجمله سیستم پایش محیطی هوا كه از جدیدترین این محصولات است را تولید كند.

وی افزود: این سامانه برای مانیتورینگ پیوسته هوای محیط به منظور جمع آوری، آنالیز و نمایش آلودگی هوا. دارای قابلیت اندازه گیری آلودگی های آلفا، بتا، و گاما در محیط كاربرد دارد و هم اكنون توسط متخصصان این شركت و به صورت بومی تولید می‌شود.
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار