تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 May 03
کمی قبل اپلیکیشن واتس اپ که به فیس بوک تعلق دارد به رمزگذاری سراسری مجهز شده است و این قابلیت به گزینه های پیش فرض این اپلیکیشن پیوسته است. اکنون به نظر می رسد پیام های خود تخریب که یکی دیگر از گام های اساسی ارتباطات خصوصی آنلاین قرن 21 به حساب می آید، به اپلیکیشن مسنجر فیس بوک راه یافته است.
امنیت کاربران به تازگی به یکی از مهم ترین دغدغه های شرکت های دنیای تکنولوژی تبدیل شده و جالب است بدانید که فیس بوک در زمینه به اشتراک گذاری آنلاین زندگی شخصی شما، قوی تر از سایرین عمل می کند. کمی قبل اپلیکیشن واتس اپ که به فیس بوک تعلق دارد به رمزگذاری سراسری مجهز شده است و این قابلیت به گزینه های پیش فرض این اپلیکیشن پیوسته است. اکنون به نظر می رسد پیام های خود تخریب که یکی دیگر از گام های اساسی ارتباطات خصوصی آنلاین قرن 21 به حساب می آید، به اپلیکیشن مسنجر فیس بوک راه یافته است.


شایعه مجهز شدن مسنجر فیس بوک به پیام های خود تخریب در توییتر منتشر شده است و اسکرین شات هایی از برخی قسمت های نسخه 68.0 مسنجر iOS فیس بوک، این قابلیت را به نمایش گذاشته است. با توجه به اینکه نسخه نسخه 68.0 اپلیکیشن مسنجر فیس بوک هم اکنون در اپ استور موجود است، ظاهراً این قابلیت برای بیلدهای بعدی طراحی شده است. در هر حال این قابلیت به کاربران اجازه خواهد داد که طول عمر هر یک از پیام های خود را به دقیقه، روز، ماه و حتی سال تعیین کننند. هنگامی که مهلت تعیین شده به پایان برسد، دریافت کننده پیام دیگر به محتویات آن دسترسی نخواهد داشت و عبارت " شما قابلیت پاک شدن پیام را فعال کردید" را دریافت خواهد کرد.


علاوه بر این، فیس بوک در حال توسعه قابلیت چت های خصوصی برای اپلیکیشن مسنجر است. برخی از کدهای برنامه نویسی این اپلیکیشن در ماه مارس نشان می داد که این قابلیت به صورت پنهانی در نسخه 67.0 مسنجر iOS قرار گرفته است. البته این قابلیت هنوز به کاربران عمومی عرضه نشده است. در اپلیکیشن های رقیب مانند تلگرام، چت های خصوصی کاربر را به یک دستگاه محدود می کنند و ارتباطات هر دو طرف را رمزگذاری می کنند. با توجه به افزایش محبوبیت مسنجرهای مقید به حریم شخصی، به نظر می رسد که فیس بوک نیز قصد دارد با بروزرسانی اپلیکیشن خود در عرصه رقابت باقی بماند.


به غیر از کاربران iOS، هر دو قابلیت جدید در آینده نزدیک به کاربران اپلیکیشن مسنجر فیس بوک در اندروید و سایر پلتفرم ها نیز عرضه خواهد شد.
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار