کد خبر: ۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - 2015 December 20
در بسیاری از نقاط دنیا به ویژه در ایالات متحده اکنون بر خلاف ایران این واتس اپ است که در بین نرم افزارهای پیام رسان پادشاهی میکند. با در اختیار داشتن بیش از 800 میلیون کاربر فعال، به نظر میرسد که واتس دیگر هیچ رقیب جدی ندارد. اما سوال این است که همه این 800 میلیون کاربر، از امکانات تلگرام با خبر هستند؟
در بسیاری از نقاط دنیا به ویژه در ایالات متحده اکنون بر خلاف ایران این واتس اپ است که در بین نرم افزارهای پیام رسان پادشاهی میکند. با در اختیار داشتن بیش از 800 میلیون کاربر فعال، به نظر میرسد که واتس دیگر هیچ رقیب جدی ندارد. اما سوال این است که همه این 800 میلیون کاربر، از امکانات تلگرام با خبر هستند؟

عجیب است که بسیاری تصور میکنند که واتس اپ تنها راه ارتباطی از طریق پیام است. اما به طور قطع اگر این افراد امکانات و قابلیت های تلگرام را بدانند، به سرعت نظر خود را عوض میکنند.

در اختیار داشتن یک نرم افزار دسکتاپ

اگرچه تلگرام مدت زمان کمتری نسبت به واتس اپ در بازار بوده است اما از یک نرم افزار دسکتاپ فوق العاده برخوردار است. نرم افزاری که هم بر روی ویندوز، هم لینوکس و هم مک قابل استفاده است. حتی اگر در استفاده از نرم افزار حساسیت دارید، میتوانید با رجوع به www.telegram.org از نرم افزار تحت وب این پیام رسان نیز استفاده کنید.

این در حالی است که نرم افزار تحت وب واتس اپ در بسیاری از مواقع به خوبی عمل نمیکند – باید یک تب باز را نگه دارید تا واتس اپ کار کند! – اما نرم افزار وب تلگرام نه تنها به خوبی کار میکند بلکه همه ابزارها و امکانات نسخه نرم افزاری موبایل و دسکتاپ را نیز به شما عرضه میکند.

گفتگو های امن

اگر نگران امنیت گفتگو های خود هستید، تلگرام گزینه رمزگذاری End-to-End را به شما پیشنهاد میکند. به عبارت دیگر در این حالت پیام ها هرگز از مسیر سرور تلگرام منتقل نمیشوند، بلکه در دستگاه های دو طرف مکالمه رمزگذاری و رمزگشایی میشوند. حتی میتوانید از گفتگو های Self-Destruct استفاده کنید که پیام های آن بعد از مدت زمان معینی که شما تعیین میکنید به شکل کامل از بین میروند. همچنین اگر شخصی در آن سوی مکالمه از پیام های شما اقدام به تهیه تصویر با Screenshot کند، تلگرام شما را از این موضوع مطلع میسازد.


هر آنچه در مورد مقایسه تلگرام و واتس اپ نمیدانستید!


استفاده از GIF

در همه نرم افزارهای پیام رسان امکان ارسال تصویر وجود دارد اما تلگرام این قابلیت را یک پله بالاتر برده است. این نرم افزار نه تنها به کاربر اجازه میدهد تا با عکاسی یا انتخاب یک عکس از آلبوم اقدام به ارسال تصویر کند، بلکه اجازه گشتن در وب برای تصاویر را نیز به کاربر میدهد. حتی قادر به استفاده از GIF ها یا همان تصاویر متحرک در تلگرام نیز هستید و چه چیزی بهتر از این؟

ارسال هر نوع فایل

در حالی که واتس اپ تنها به شما اجازه ارسال تصاویر با فرمت jpg را میدهد، تلگرام به کاربران خود اجازه ارسال هر نوع فایل از PDF گرفته تا فایل های فوتوشاپ را نیز میدهد و هیچ محدودیتی در این مورد وجود ندارد. همچنین برای ارسال فایل ها در حجم زیاد مشکلی وجود ندارد که فرایند دریافت و ارسال فایل را بسیار ساده کرده است. یک چنین قابلیتی چه زمانی به واتس اپ اضافه خواهد شد؟

نام های کاربری

اگر میخواهید شماره تلفن خود را برای شروع یک مکالمه با شخصی دیگر به اشتراک بگذارید، در تلگرام هیچ مشکلی وجود ندارد. میتوانید یک نام کاربری ایجاد کنید که به وسیله آن همه قادر به اضافه کردن شما به فهرست مخاطبان تلگرام خود خواهند بود. به این شیوه تلگرام امنیت و حریم خصوصی شما را حفظ میکند. در حالی که در واتس اپ هیچ چاره ای جز در اختیار گذاشتن شماره تلفن و اضافه شدن به لیست مخاطبان اصلی در گوشی نیست.


هر آنچه در مورد مقایسه تلگرام و واتس اپ نمیدانستید!


پشتیبانی از گروه های بزرگتر از واتس اپ

کاربران واتس اپ تنها قادر به استفاده از گروه ها با ظرفیت نهایتا 100 نفر هستند اما تلگرام گروه های 200 نفره را پشتیبانی میکند. این در حالی است که قابلی تجدید کانال امکان داشتن مخاطبان نا محدود دارد و از این طریق دسته بندی مجزایی از گروه ایجاد شده است.

قابلیت پاک سازی اطلاعات از طریق وب

اگر گوشی هوشمند خود را گم کنید، تکلیف پیام های شما بر روی واتس اپ و تلگرام چه میشود؟ خوب این موضوع جای نگرانی با تلگرام ندارد. زیرا تلگرام به شما اجازه میدهد که از طریق نرم افزار وب تمامی اطلاعات و پیام های خود را از طریق پاک کردن حساب کاربری خود به شکل کامل پاک سازی کنید. این در حالی است که با استفاده از واتس اپ چاره ندارید جز آنکه دعا کنید تا سارق گوشی سراغ واتس اپ شما نرود!

کاملا مشخص است آنکه باید در این بازار پادشاه باشد، تلگرام است نه واتس اپ و این اتفاقی است که به مرور زمان در حال رخ دادن است و هر روزه تعداد بیشتری از کاربران در سراسر دنیا به قابلیت ها و امکانات تلگرام واقف شده و از آن استقبال میکنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار