تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 May 01
کمپانی آماوزن امروز در حالی گزارش عملکرد خود در سه ماهه اول سال 2016 میلادی را منتشر کرد که آمار و ارقام از ثبت درآمد خالص 513 میلیون دلاری برای این غول خرده فروشی جهان خبر می دهند.
در دستیابی به چنین درآمد و سود کلانی، دو بخش سخت افزار و خدمات وب این کمپانی، بیشترین نقش را ایفا کردند و در کنار سایر بخش های این کمپانی توانستد برای چهارمین فصل متوالی، به روند سودآوری خود ادامه دهند و به عبارتی، پرسودترین سه ماهه تاریخ آمازون را رقم بزنند.

 در این گزارش، درآمد ناخالص کمپانی آمازون برابر با 29.13 میلیارد دلار عنوان شد که فراتر از پیش بینی تحلیلگران (27.98 میلیارد دلار) بود. همچنین، بخش عمده ای از این درآمدها از بازار کشورهای آمریکای شمالی بدست آمده که رقم آن حدود 17 میلیارد دلار برآورد شده است.

 آقای برایان الساوسکی، مدیر ارشد مالی آمازون در این خصوص عنوان کرد که موفقیت این شرکت در بخش فروش محصولات سخت افزاری همچون تبلت های سری Fire، کیندل و اسپیکر هوشمند Echo تاثیر قابل ملاحظه ای را در رشد درآمدهای این سه ماهه داشته اند.

 جف بزوس نیز در ادامه افزود که میزان فروش تبلت های فایر در سه ماهه اول امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، افزایشی دو برابری را تجربه کرد.

 بخش فضای ابری آمازون نیز، علی رغم حضور قدرتمند کمپانی هایی همچون مایکروسافت و گوگل، توانست درآمدی بالغ بر 2.57 میلیارد دلار را برای این شرکت به ارمغان آورد.

 با توجه به این گزارش مالی، می توان این چنین برداشت کرد که آمازون راه رسم کسب درآمد را خوب یاد گرفته و اخیراً نیز شنیده شده که در تلاش است تا با خرید یک فرودگاه در کشور آلمان، بیش از پیش بر سلطه خود بر بازار خرده فروشی جهان بیافزاید.
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار