تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 May 01
شرکت گوگل در حال ایجاد نوعی لنز هوشمند است که می‌تواند جایگزین عدسی چشم کاربر بشود.
شرکت‌های فناوری بسیاری در حال ایجاد محصولات پوشیدنی هوشمند برای رقابت با یکدیگر هستند. به نظر می‌رسد این شرکت‌ها وارد مرحله‌ی جدیدی از رقابت شده و قصد دارند چشم کاربران را نیز به تصرف خود در آورند. مدتی قبل اعلام شد سامسونگ در حال تحقیق برای تولید لنزی هوشمند است که اجازه‌ی عکاسی با پلک زدن را برای کاربر فراهم می‌کند. حال گزارش‌هایی منتشرشده که نشان می‌دهد، شرکت‌های گوگل و سونی نیز در حال تولید لنزهای هوشمند هستند.

بر اساس این گزارش‌ها، شرکت گوگل اختراعی مربوط به‌نوعی لنز هوشمند را ثبت کرده است که در داخل کره‌ی چشم کاربر قرار می‌گیرد. لنز مذکور بعد از برداشته شدن عدسی طبیعی چشم، به داخل چشم کاربر تزریق می‌شود. این لنز دستگاهی دارای حسگر، گیرنده، سیستم ذخیره‌سازی و منبع تغذیه است.

لنزهای گوگل از یک ابزار خارجی برای پردازش اطلاعات و اجرای برنامه‌های قدرتمند روی آن‌ها استفاده می‌کند. از طرفی گوگل اعلام کرد لنزهای مذکور تنها نوعی ابزار هوشمند بوده و در بهبود بینایی کاربران تأثیری ندارد. عده‌ای از تحلیل‌گران معتقدند لنزهای گوگل، مشابه چشم‌های مکانیکی در فیلم‌ها و بازی‌های علمی- تخیلی عمل خواهد کرد.

شرکت سونی نیز اختراعی را به ثبت رسانده که نشان می‌دهد، در حال تولید لنزی هوشمند برای جایگزین کردن آن با هدست واقعیت مجازی است. سونی در حال تولید لنز تماسی هوشمند است که روی چشم قرار می‌گیرد. تعدادی از ویژگی‌های لنز سونی شامل، دوربین، قابلیت ذخیره‌سازی، انتقال اطلاعات، بزرگنمایی، فوکوس خودکار تثبیت‌کننده‌ی تصویر می‌شود.

شرکت سونی در مورد دوربین لنز خود توضیح داد که کاربر برای گرفتن عکس تنها نیاز به پلک زدن دارد. این لنز می‌تواند بین پلک زدن طبیعی و اختیاری تمایز قائل شود؛ اما نحوه‌ی کار ویژگی‌های دیگر اعلام نشده است.
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار