تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 April 30
بسیاری از این شرکت‌ها در تلاشند تا با عرضه قابلیت‌های مختلف از جمله اسپیکر، اپلیکیشن‌های متنوع، قابلیت اتصال به اینترنت سلولارو نمایشگر لمسی ارزشمند بودن ساعت مچی هوشمند خود را ثابت کنند. اما برای انتخاب یکی از این ساعت‌های هوشمند باید چه معیارهایی را مد نظر قرار دهیم؟

امروزه شرکت‌های فناوری در تلاش هستند تا جدیدترین فناوری‌های روز دنیا را در صفحه نمایشی کوچک روی مچ دست کاربرانشان به نمایش بگذارند. بسیاری از این شرکت‌ها در تلاشند تا با عرضه قابلیت‌های مختلف از جمله اسپیکر، اپلیکیشن‌های متنوع، قابلیت اتصال به اینترنت سلولارو نمایشگر لمسی ارزشمند بودن ساعت مچی هوشمند خود را ثابت کنند. اما برای انتخاب یکی از این ساعت‌های هوشمند باید چه معیارهایی را مد نظر قرار دهیم؟

پس از استفاده طولانی مدت از یک ساعت هوشمند، متوجه می‌شوید که مهم‌ترین نیازهایی که از این محصول دارید دو چیز است:

 

• نمایش زمان، به صورت پیوسته.

•ارسال نوتیفیکیشن‌های ساده به منظور آگاهی از دلیل ویبره خوردن یا شنیدن صدای نوتیفیکیشن از گوشی. اینکه بفهمید چه کسی به شما ایمیل یا پیامک زده است و بتوانید اولین کلمات پیام دریافتی را بخوانید.

 

این دو معیار ساده می‌تواند به شما کمک کند تا ساعت‌های هوشمند موجود در بازار را به روشی کارآمد دسته بندی کنید تا فرآیند انتخاب از میان این محصولات متنوع برایتان راحت‌تر شود. در ادامه با بهترین و کارآمدترین اسمارت واچ‌های فعلی در بازارهای جهانی آشنا خواهیم شد.

 

بهترین ساعت هوشمند از لحاظ عملکرد کلی: Pebble Time Steel

ساعت هوشمند

ساعت هوشمند Pebble Steel برای مدت زمان طولانی بهترین ساعت هوشمند موجود در بازار بود، به این ترتیب عجیب به نظر نمی‌رسد که نسخه جدید این ساعت، بتواند به عنوان بهترین گزینه خرید جایگزین آن شود. شما با پرداخت 200 دلار (که یکی از کمترین قیمت‌های تعیین شده برای یک ساعت هوشمند پیشرفته است) از یک طراحی چشم نواز، یک نمایشگر جوهر الکترونیکی رنگی با طول عمر باتری یک هفته‌ای و قابلیت ضد آب بودن همراه با یک بدنه فلزی برخوردار می‌شوید.

 

اما آنچه این محصول را از سایر رقبای مشابه در بازار متمایز می کند، استراتژی انتخابی طراحان برای عرضه یک ساعت هوشمند ساده و کاربردی است. سایر اسمارت واچ‌ها در تلاش هستند تا این شعار را ثابت کنند که "می‌توانند پاسخگوی تمامی نیازهای کاربر باشند". اما Time Steel از یک رابط کاربری ساده برخوردار است که مهم‌ترین وظیفه آن نمایش نوتیفیکیشن‌ها و چندین ترفند دیگر است.

 

از مهم‌ترین مزایای این ساعت می‌توان به طول عمر باتری بسیار طولانی، سازگاری با iOS و اندروید، نمایشگر همیشه روشن تمام رنگی، قابلیت استفاده آسان، مقاوم در برابر آب تا عمق 30 متر و نوتیفیکیشن های قابل اعتماد اشاره کرد. مهم‌ترین معایب این ساعت نیز محدود بودن اپلیکیشن‌ها، نبود قابلیت‌های ردیابی سلامت و نبود نمایشگر لمسی هستند.

 

بهترین ساعت هوشمند از لحاظ طراحی ظاهری: Apple Watch

ساعت هوشمند

اگر مهم‌ترین اولویت‌های شما برای خرید ساعت هوشمند، طراحی ظاهری آن است، بدون شک باید ساعت هوشمند شرکت اپل را انتخاب کنید که قیمت پایه آن از 350 دلار آغاز می‌شود. شما می توانید بدنه این ساعت را از جنس آلومینیوم، فولاد و یا حتی طلای 18 عیار انتخاب کنید، گرچه برای انتخاب آخر باید کمی بیشتر هزینه کنید! توجه به جزییات در طراحی این ساعت خیره کننده است و بندهای قابل تعویض جذابیت آن را دو برابر می‌کند. حتی بند پایه 50 دلاری مدل اسپرت اپل واچ نیز ظاهری بسیار لوکس دارد.

 

اپل واچ این پتانسیل را دارد که به واسطه بهره مندی از اپ استور اپل در آینده به یک ساعت هوشمند بسیار کاربردی تبدیل شود. اما در حال حاضر این ساعت نمی تواند چنین ادعایی داشته باشد. اگرچه این ساعت در حال حاضر قابلیت‌های گسترده‌تری نسبت به پبل یا اندروید ور دارد، بسیاری از این قابلیت ها در نهایت و در عمل نتایج مطلوبی ندارند. یکی دیگر از معایب این ساعت تا به امروز وابستگی بسیار زیاد آن به آیفون‌های شرکت اپل بود، گرچه اپل به تازگی اعلام کرده است که از ماه ژوئن، اپلیکیشن‌های اپل واچ باید به صورت اختصاصی برای این ساعت طراحی شده باشند و در غیر این صورت اپل آنها را در اپ استور خود عرضه نخواهد کرد.

 

از مهم‌ترین مزایای اپل واچ می‌توان به سبک و راحت بودن، بند قابل تعویض و کیفیت ساخت بالا اشاره کرد، قیمت بالا و طول عمر کم باتری نیز مهمترین معایب این ساعت هستند.

 

بهترین ساعت هوشمند مجهز به اندروید ور: هواوی واچ

ساعت هوشمند

ساعت هوشمند هواوی واچ در ارایه بسیاری از قابلیت‌هایی که ساعت‌های پیشین مجهز به اندروید ور با آنها مشکل داشتند، خوب عمل کرده است. این ساعت از طراحی ظاهری قابل قبولی برخوردار است و به یک نمایشگر 360 درجه مجهز شده است. این ساعت هم چنین با طیف متنوع رنگی و قابلیت انتخاب بندهای مختلف با قیمت‌های مختلف به بازار عرضه شده است و کاربر می تواند بهترین محصول را متناسب با نیاز خود خریداری کند. این ساعت هم چنین دارای یک اسپیکر داخلی است و می‌تواند از آخرین قابلیت‌های اندروید ور بهره ببرد. از معایب این محصول هم می‌توان به طول عمر باتری کوتاه، بدنه نسبتا بزرگ و رنج قیمت نسبتا بالا اشاره کرد.

 

از مهم ترین مزایای این ساعت می‌توان به طراحی زیبا، نمایشگر با کیفیت، تنوع واچ فیس‌های پیش فرض و عمر باتری زیاد در مقایسه با رقبا اشاره کرد.

 

سرگرم کننده ترین ساعت هوشمند: سامسونگ Gear S2

ساعت هوشمند

شرکت سامسونگ ساعت‌های هوشمند متنوعی را به بازار عرضه کرده است اما هیچ یک از آنها مانند Gear S2 کاربران را جذب خود نکرده است. ویژگی متمایز کننده این ساعت از سایر نمونه های مشابه موجود در بازار حاشیه قابل چرخش آن است.

 

استفاده از این قابلیت در نگاه اول خسته کننده به نظر می‌رسد (گرچه در استفاده طولانی مدت هم این حس خسته کننده به کاربر دست می‌دهد)، اما این قابلیت در حالت کلی موجب دسترسی بسیار ساده به نوتیفیکیشن‌های مختلف ساعت خواهد شد. در هر حال یکی از مهم ترین نقطه ضعف‌های این ساعت سیستم عامل ضعیف تایزن است، با استفاده از این پلتفرم کاربران به اپلیکیشن های محدودی دسترسی دارند و پشتیبانی توسعه دهندگان از برنامه‌ها نیز قابل قبول نیست. در هر حال این نقطه ضعف نمی‌تواند مانع از این شود که Gear S2 یکی از محبوب ترین گجت های هوشمند سال 2015 میلادی و هم چنین اولین ساعت هوشمند شرکت سامسونگ باشد که ارزش صرف 300 دلار هزینه را دارد. بنابراین اگر به دنبال محصولی سرگرم کننده و متفاوت هستید، Gear S2 بهترین انتخاب است.

 

این ساعت کیفیت ساخت بالا و طراحی زیبایی دارد، نمایشگر آن سوپرامولد با کیفیت بالاست و رابط کاربری زیبا و کاربرپسندی دارد.

 

بهترین ساعت هوشمند از لحاظ قیمت: Pebble

ساعت هوشمند

اگر علاقه دارید که به جای یک ساعت معمولی، یک اسمارت واچ به دست داشته باشید اما در عین حال قصد صرف هزینه بسیار زیاد را نیز ندارید، می توانید نسخه اولیه ساعت هوشمند Pebble را تنها با قیمت 90 دلار خریداری کنید. این گوشی عملکردی بسیار شبیه به Pebble Steel را با قیمتی بسیار کمتر و با بدنه‌ای پلاستیکی و البته نه چندان جذاب در اختیار کاربران قرار می‌دهد. طراحی ظاهری را می‌توان یکی از نقطه ضعف‌های این ساعت در نظر گرفت. در هر حال همین بدنه پلاستیکی و بند لاستیکی استفاده از Pebble را در موقعیت‌های مختلف را تسهیل می کند.

 

این محصول به کاربرانی که هنوز درباره مفید و کارامد بودن ساعت های هوشمند شک دارند، امکان می‌دهد تا با پرداخت مبلغی نه چندان زیاد، در این باره به درستی تصمیم گیری کنند.

منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار