کد خبر: ۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۷ - ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - 2015 December 19
پرینتر ها! در ۱۰ سال اخیر همه چیز تغییر کرده است! از تلفن های همراه گرفته تا قدرت و کیفیت رایانه ها، همه چیز رنگ و بویی تازه گرفته است. چاپگر های سه بعدی هم جزء این تغییرات هستند، البته اکثر ما که با آن ها کاری نداریم؛ پرینتر هایی که طرح و مدل را از ما می گیرند و با جوهر هایی مخصوص طرح آن را ایجاد می کنند که البته قیمت آن ها نیز بسیار گران (در حدود ۳۰ میلیون تومان) می باشد.

پرینتر ها! در ۱۰ سال اخیر همه چیز تغییر کرده است! از تلفن های همراه گرفته تا قدرت و کیفیت رایانه ها، همه چیز رنگ و بویی تازه گرفته است. چاپگر های سه بعدی هم جزء این تغییرات هستند، البته اکثر ما که با آن ها کاری نداریم؛ پرینتر هایی که طرح و مدل را از ما می گیرند و با جوهر هایی مخصوص طرح آن را ایجاد می کنند که البته قیمت آن ها نیز بسیار گران (در حدود ۳۰ میلیون تومان) می باشد.
در این نوشته از برسام قصد داریم تا به ۴ نکته برای خرید امروزی پرینتر ها بپردازیم که اگر ندانید ممکن است چیز های مهمی را از دست بدهید. پس لطفا با برسام همراه باشید


پرینتر

 

شاید داشتن یک پرینتر در دنیای امروز اهمیت زیادی داشته باشد، شاید هم نیاز به یک اسکنر قوی احساس شود، اما همه این ها دلیل نمی شود شما هزینه زیادی را پرداخت کنید. با دانستن دقیق نیاز هایتان، ویژگی هایی که به آن نیاز دارید، کیفیت پرینتی که مدنظرتان است و از همه مهم ترین هزینه ای که می خواهید صرف کنید، خواهید دانست نیازی به صرف آن قدر ها پول هم نیست!

یک پرینتر جدید برای کمی جوهر!

پرینتر

اگر سر و کارتان با متون و کلمات است، پس پرینتر لیزر جت رنگی اصلا به کارتان نمی آید! گاهی برخی ها برای پرینت مثلا یک یا دو کاغذ در روز (که شاید اصلا نیازی به خرید یک پرینتر نداشته باشد) پرینتر های رنگی خریداری می کنند که اصلا به صرفه و منطقی نیست. ترکیب جوهر با فرآیند مکانیکی نباید آن قدر ها هم هزینه داشته باشد؛ جوهری که می تواند تا ۲۵۰ برگه را پردازش کند.

حقیقت اینجاست که اکثر هزینه پرینت به جوهر بر می گردد، اگر در مصرف آن و تعداد چاپ بهینه و کیفیت متوسط صرفه جویی کنید می توانید هم از خشک شدن جوهر جلوگیری کرده و هم تعداد کاغذ بیشتری چاپ نمایید. اما نکته های دیگری هم هست…

از خرید و استفاده از کاتریج های فیک و بازیافتی خودداری کنید

پرینتر

قضیه جوهر (کاتریج) و پرینتر مانند خودرو است و سوخت، شما هیچ گاه درون یک موتور قدرتمند جدید، سوخت تقلبی نمی ریزید! (البته ما قضیه را سیاسی اش نمی کنیم، هر چه باشد خدا را هم شکر می کنیم!).
در همین راستا، استفاده از کاتریج های دوباره پر شده یا بازیافتی در پرینتر (چه نو و چه استفاده شده) اصلا منطقی نیست و مانند پرینتر بنده به شخصه ممکن است کل سیستم پرینتر تان را به هم بریزد!
در حالی که این ایده اقتصادی به نظر می رسد و همچنین ممکن است پرینتر تان بر عکس مال من کار کند، اما ممکن است چنین اتفاقاتی نیز رخ دهد؛
. جوهر ریزی کاتریج
. عدم شناسایی جوهر کاتریج
.نمایش و چینش نادرست رنگ ها بر روی کاغذ و …

شما در هزینه هایتان صرفه جویی می کنید اما چیزی پرینت نمی کنید!

پس پیشنهاد برسام را جدی بگیرید و تنها از جوهر های اصل استفاده کنید. البته این نکته را تا یادم نرفته اضافه کنم، که اگر از پرینتر تان دائما استفاده نمی کنید، پس از هر بار استفاده، آن را از جای خود خارج کرده و آن را با چسب نواری (یا محافظ اولیه کاتریج) بپوشانید. این کار باعث جلوگیری از خشک شدن کاتریج می شود.

پرینتر لیزری یا جوهر افشان؟

در حالی که یک پرینتر لیزری به طور قابل توجهی، گران تر از یک پرینتر جوهر افشان است (شاید تا ۱۰ برابر)، شما باید از خودتان کیفیت و خروجی مدنظرتان را بپرسید.

این پرینتر های لیزری که با وجود گرانی قابل توجه شان، در ادارات به عنوان چاپگر های شبکه ای استفاده می شوند و چندین کاربر را در آن واحد ساپورت می کنند، موجب پس انداز فضا و مانی (!) می شوند. همچنین بسیار کارامد تر هستند.

البته اگر کار تان خانگی و سالی یکبار است، این نوع پرینتر به درد شما نمی خورد.
به علاوه برخی از این پرینتر های لیزری، از یک کامپوننت قابل جایگزین ثانویه (درام تصویر برداری – Imaging Drum) نیز استفاده می کنند، که یکی از بخش های مهم پروسه چاپ می باشد. قیمت آن می تواند تا دو برابر یک کاتریج معمولی باشد.

یک پرینتر جوهر افشان می تواند بسیار به صرفه تر باشد؛ به همراه یک جوهر ارزان و هیچ گونه درام تصویر برداری ای.

رنگی یا سیاه و سفید؟ عکس یا متن؟ مسئله اینست…

پرینتر

همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردیم، انتخاب بر اساس نیاز از همه چیز مهم تر است. آیا می خواهید از پرینتر تان به عنوان چاپگر عکس استفاده کنید یا کارتان بر اساس متون است؟ اگر با متن کار می کنید، پرینتر سیاه و سفید را انتخاب کنید که تنها یک کاتریج سیاه می خواهد و بسیار ارزان تر تمام می شود. برخی از سازندگان بخشی را کلا به این مسئله اختصاص داده اند.

اما نه، اگر می خواهید از آن برای چاپ عکس هایتان استفاده کنید، دستگاه رنگی را باید انتخاب نمایید، که از هر دو جوهر سیاه و رنگی تغذیه می کند. در این بخش استفاده از جوهر اصل بسیار اهمیت دارد و جوهر های تقلبی کل عکس را بی کیفیت کرده و ممکن است در هم ریختگی ایجاد کند.

پرینتر های بی سیم یا کابلی؟

قبلا ها قیمت پرینتر های Wi-Fi سر به فلک می کشید، اما الان همه چیز عادی تر شده است و شاید تفاوت با سیم و بی سیم در چند هزار تومان خلاصه شود. باید ببینید کارتان به صورت شبکه (یا حتی موبایل و دوربین های وای فای) است و یا این که یک رایانه دارید و پرینتر را به آن وصل می کنید؟ البته اگر بین انتخاب پرینتر بی سیم و با سیم به شک بین دو و سه افتاده اید، نگران نباشید، می شود با راه هایی پرینتر را به یک دستگاه وصل کرد و آن را شیر کرد و خیلی راحت آن را بی سیم کرد. پس ناراحت آن نباشید!

با پرینتر بی سیم، شما می توانید خیلی راحت در جایی آن طرف پرینتر با آیپد یا آیفون، یا حتی دستگاه اندرویدی تان درست مثل پی سی از دور بنشینید، عکس تان را بگیرید و در یک لحظه آن را چاپ نمایید. چون چاپگر شما به صورت بی سیم به مودم شما متصل می شود، شما می توانید با یک کابل ایترنت یا از طریق Wi-Fi عکس های خود را به نقش در آورید.

آیا یک All-in-One نیاز دارید؟

اگر خیلی High-Tech فکر می کنید و نیازتان با یک پرینتر ساده برطرف نمی شود، پیشنهاد می کنیم به سراغ All-in-one ها یا چند در یک ها بروید. منظورمان پرینتر/فکس/اسکنر هست. انتخاب این دستگاه ها ممکن است قیمت پرینتر شما را دو برابر کند. اما اگر کار تان خیلی شدید نیست، این دستگاه می تواند با یک پرینتر و تلفن هوشمند جایگزین شود. فکس هم که اکنون راه های بهتری برای آن وجود دارد. مثلا فکس به ایمیل و …

افراد بسیار کمی امروزه از دستگاه های فیزیکی فکس استفاده می کنند (البته اگر ادارات با افکار قدیمی را فاکتور بگیریم!)، پس هزینه الکی بکنیم که چه بشود؟

آل این وان ها یک بدی که دارند اینست که اگر یک قطعه مثلا اسکنر آن خراب شود، کل دستگاه عملا از دست شما خارج می شود و باید کل آن را برای تعمیرات ارسال کنید. به علاوه این که همانطور که گفتیم هزینه بیشتری را نیز پرداخت می کنید.

اکنون زمان تفکر فرا رسیده است

خب اکنون با انواع پرینتر ها و چیز هایی که باید بدانید آشنا شدید. الان باید به فکر مرتب کردن نیاز ها و میزان هزینه های پرداختی باشید. می توانید آن را به صورت حضوری یا غیر حضوری دریافت نمایید. تنها چیزی که باید از آن اطمینان حاصل پیدا کنید، همراه بودن آن با جوهر و سازگاری آن با سیستم عامل شما می باشد.


منبع:برسام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار