تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 April 29
محققان کمپانی Alps Electronics ژاپن موفق به طراحی و ساخت ماوس کامپیوتر پیشرفته ای شده اند که قادر است میزان استرس افراد در محل کار را اندازه گیری کند.

این ماوس هوشمند از یک سنسور برای کنترل علایم حیاتی همچون نبض و میزان هموگلوبین موجود در خون و همچنین یک سنسور محیطی برای اندازه گیری دما، رطوبت و نور محیط برخوردار است.

 به گفته شرکت سازنده، طراحی این ماوس به گونه ایست که افراد برای استفاده از قابلیت استرس سنج آن، نیازی به اجرای کارها و دستورات اضافی نخواهند داشت و نحوه کار با آن نیز همانند ماوس های معمولیست.

 گفتنی است سنسور تعبیه شده در این ماوس که اصطلاحاً "سنسور پوشیدنی طیف سنج نزدیک به مادون قرمز" نامیده می شود، قادر است به کمک نورهای LED در دو طول موج متفاوت، میزان هموگلوبین ترکیب شده با اکسیژن (اکسی هموگلوبین) و همچنین میزان هموگلوبین ترکیب نشده با اکسیژن (دئوکسی هموگلوبین)را اندازه گیری و میزان استرس وارده بر فرد را ارزیابی کند. بدین ترتیب، میزان اشباع اکسیژن و نبض فرد محاسبه می شود.

 گفته می شود که این شرکت قصد دارد تا مدل نهایی این ماوس هوشمند را تا پایان سال میلادی جاری به اتمام رساند و عرضه آن را از اوایل سال میلادی 2017 آغاز کند.

 

 

ماوس


منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار