تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 April 29
مارک زاکربرگ، بنیانگذار شبکه اجتماعی فیس بوک طی کنفرانسی خبری از تصمیم خود برای درمان تمامی بیماری ها تا پایان قرن میلادی جاری خبر داد.
زمانی که زاکربرگ، اولین قدم ها را برای راه اندازی یک شبکه اجتماعی درون دانشگاهی برداشت، کمتر کسی تصور می کرد که این دستاورد بتواند با چنین سرعتی خود را در دل میلیون ها کاربر فضای مجازی جای کند و به بزرگ ترین شبکه اجتماعی جهان تبدیل شود.

حال به نظر می رسد که بنیانگذار این شبکه اجتماعی، اهدافی بزرگ تر را در سر دارد و می خواهد تا پایان قرن جاری، درمانی برای تمامی بیماری های جهان پیدا کند. وی در این خصوص عنوان کرد:"

 اگرچه برقراری ارتباط میان ساکنین کره زمین، مهمترین کاریست که من می توانم انجام دهم اما برخی چالش های جهانی نیز وجود دارند که من خود را نسبت به حل آن ها مسئول می دانم. من به دنبال ایجاد جهانی بهتر برای آینده دخترم و همچنین نسل آینده هستم و می خواهم با کمک به درمان تمامی بیماری ها تا پایان قرن جاری به این هدف خود، جامه عمل بپوشانم.

وی در ادامه افزود که قصد دارد سیستم آموزشی جهان را نیز ارتقا دهد و برای این منظور برنامه ای را تحت عنوان Chan-Zuckerberg Initiative آغاز کرده است. در واقع، زاکربرگ به همراه همسرش چان، بنیادی را تاسیس کرده اند که بخشی از اقدامات این بنیاد، حافظت از محیط زیست در برابر تغییرات آب و هوایی محسوب می شود.

اگر به یاد داشته باشید، وی چندی پیش، 99 درصد از سهام فیس بوک را به امور خیریه اختصاص داد و اخیراً نیز سرمایه ای 25 میلیون دلاری را به مرکز تحقیقاتی Centers For Disease Control And Prevention اختصاص داد.

به اعتقاد زاکربرگ هزینه هایی که بابت درمان بیماری ها صرف می شود، حدود 50 درصد بیشتر از هزینه هاییست که صرف تحقیقات پزشکی می شود. به گفته وی هرچه تکنولوژی به جلو گام برمی دارد، پیشگیری و درمان بیماری هایی همچون سرطان، سکته مغزی، بیماری های قلبی و عصبی و غیره آسان تر خواهد شد.

 

منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار