کد خبر: ۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - 2015 December 19
«جورج هاتز» اولین کسی است که آیفون را در 17 سالگی هک کرد و ابزار جیلبرک را برای آیفون منتشر کرد. حال وی معتقد است که خودروهای جدید را باید «رایانه» دانست. او کاملا در اشتباه نیست، اما کاملا هم صحیح نمیگوید! به اندازه ای صحیح میگوید که قادر است تا یک خودروی خود-ران را هک کند! با استفاده از یک سخت افزار مخصوص که حتی «ایلان ماسک» مالک تسلا باید از آن بر حذر باشد.
«جورج هاتز» اولین کسی است که آیفون را در 17 سالگی هک کرد و ابزار جیلبرک را برای آیفون منتشر کرد. حال وی معتقد است که خودروهای جدید را باید «رایانه» دانست. او کاملا در اشتباه نیست، اما کاملا هم صحیح نمیگوید! به اندازه ای صحیح میگوید که قادر است تا یک خودروی خود-ران را هک کند! با استفاده از یک سخت افزار مخصوص که حتی «ایلان ماسک» مالک تسلا باید از آن بر حذر باشد.

جورج به دنبال ساخت خودروی خود-ران خود است و بگذارید اول ببینیم که این خودرو قادر به انجام چه کاری است. بر اساس گزارش بلومبرگ این خودرو یک Acura ILX است که با تغییراتی که جورج در آن داده قادر است در حالت Auto Pilot به همان اندازه خودروهای تسلا به شکل خود-ران رانندگی کند.

این به معنی آن است که این خودرو قادر است در یک اتوبان به خوبی رانندگی کند اما در شرایطی نیازمند اطلاعات بیشتر و عمیق تر و شلوغ نظیر خیابان های شهر این موضوع صادق نیست. این خودرو خود-ران است اما در شرایطی مشخص و با محدودیت های خاص.

اما این امر هیچ چیز از ارزشهای این خودرو کم نمیکند. نکته ای که در مورد خودرو جورج قابل توجه است این است که این خودرو با یک واسط کاربری لینوکس که با یک پورت OBD به خودرو متصل شده و مجموعه ای از سنسورها و دوربین ها عمل میکند.

تماشا کنید: اولین هکر آیفون اپل و پلی استیشن سونی شگفتی دیگری خلق کرد

ترفندی که جورج استفاده کرده است بسیار جالب توجه و برای هر شخصی که به دنبال یک پروژه بلند پروازانه است، قابل استفاده است. در ابتدا وی نیاز به برقراری ارتباط با همه اجزای الکترونیکی خودرو و دور زدن تمامی دخالت های انسانی در کنترل خودرو دارد.

برای این امر وی از یک جوی استیک با قابلیت های بالا به عنوان واسط استفاده کرده است تا ترمز ها گاز، فرمان و مانند آن را به کنترل در آورد. در نتیجه اکنون تمامی اقدامات خودرو با یک واسط الکترونیکی و غیر انسانی عمل میکند. سپس وی بر روی قسمت مربوط به سنسور ها و منطقی خودرو متمرکز شده است و از تعدادی دوربین برای بدست دادن تصویری از رانندگی بهره گرفته است. وی همچنین از یک سنسور LIDAR برای تخمین دقیق داده ها و، مسافت و تصویر بهتری از شرایط خودرو استفاده کرده است.

وقتی به اینجا رسید، تنها کافی است که داده های را به جای فرستادن به جوی استیک، به یک رایانه منتقل کند. جورج به جای تعریف دسته ای از قواعد و اصول منطقی برای رانندگی خودرو مسیر دیگری را انتخاب کرده است: نگاه کردن به رانندگی یک انسان و یاد گرفتن خودرو از این رانندگی. در نتیجه بعد از 10 ساعت رانندگی آموزشی اکنون این خودرو قادر است بدون هیچ مشکلی خود، رانندگی کند.

کاری که جورج انجام داده پیش از این نیز صورت گرفته بود، اما نحوه و روش اقدام وی خلاقیت اصلی این ماجرا است. جورج این خودرو را به روش خود، با ابزارها و نرم افزارهای خود و با منطق خاص خود، تبدیل به خودروی خود-ران کرده است. یک ایده تاثیر گذار و آموزنده.

ویدئوی زیر که خبرگزاری بلومبرگ منتشر کرده است، عملکرد این خودرو در حالت خود-ران را نشان میدهد.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار