تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 April 26
پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه برخی از کاربران فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی معتاد دانلود شده‌اند، گفت: این معتادین می‌توانند سیستم‌های مورداستفاده را آلوده نمایند.
رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا سرهنگ دوم علیرضا آذردرخش در تشريح اين مطلب اظهار داشت:  برخی از معتادان وب‌گرد در فضای سایبر بسیار خطرناک برای سیستم‌های اداری هستند. لذا مدیران فنی در این ادارات باید همواره آنتی‌ویروس‌های سیستم‌های تحت نظارت را به‌روز و فعال نمایند، ضمن آنکه استفاده از دیواره آتش برای این مراکز بسیار مهم و حیاتی است.

وی بابیان اینکه معتادان دانلود با توجه به سلیقه و نگاه خود بدون توجه به نکات ایمنی و امنیتی فقط از فضای مجازی دانلود می‌کنند، افزود: لذا سیستم‌های این افراد چه گوشی هوشمند باشد یا سیستم‌های خانگی و اداری می‌تواند به انواع بدافزارها و تروجان‌ها آلوده باشد.

وی به مدیران فنی ادارات پیشنهاد کرد: برای جلوگیری از ورود بدافزارهای مخرب و جاسوسی به سیستم‌های اداری یکی از راهکارها محدودسازی دانلود کاربران است، این امر می‌تواند ورود بدافزارهای مخرب و جاسوسی را به سیستم‌های اداری محدودتر نماید.

سرهنگ آذردرخش در ادامه افزود: بستن پورت‌های حافظه‌های جانبی نیز در سیستم‌های اداری می‌تواند مفید باشد یا حافظه‌های جانبی مشخص برای این پورت‌ها تعریف گردد.

این مقام مسئول گفت: حتی محدودیت دسترسی به اینترنت می‌تواند برای کاربران اداری که نیازی به اینترنت ندارند سیستم‌های اداری را از حملات بدافزاری و جاسوسی ایمن کند.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در ادامه بابیان اینکه معتادان دانلود یک بانک کامل از نرم‌افزارها، کلیپ‌های متفاوت از فیلم و موسیقی گرفته تا کتاب و... هستند به دیگر کاربران فضای مجازی توصیه کرد: تحت هیچ عنوانی از معتادان دانلود نرم‌افزار یا کلیپ و... نخواهید، این انتقال چه از طریق ایمیل باشد یا حافظه‌های جانبی تهدید زا است و می‌تواند سیستم‌های شمارا به بدافزارهای مخرب و یا جاسوسی و... آلوده نماید.
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار