تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 April 26
محققان دانشكده پزشكي هاروارد در آمريكا يك برنامه گوشي تلفن همراه را توسعه دادند كه امكان بزرگنمايي تصاوير را براي عينك گوگل فراهم می‌کند.
عوامل متعددي منجر به ضعف بينايي می‌شوند و در دنياي امروز ضعف بينايي می‌تواند به معناي ناتواني در استفاده از تلفن‌های هوشمند باشد.

كاربراني كه داراي ضعف بينايي هستند به‌ناچار بايد از ويژگي بزرگنمايي گوشي تلفن همراه استفاده كنند كه منجر به از دست دادن محتوا می‌شود.

محققان هاروارد برنامه‌ای را توسعه دادند كه قادر است نسخه بزرگي از صفحه‌نمایش گوشي تلفن همراه را از طريق عينك گوگل نمايش دهد به اين صورت كه كاربر عينك با جابه‌جایی سر و تمركز بر يك قسمت از صفحه‌نمایش می‌تواند نسخه بزرگنمايي شده آن بخش از صفحه‌نمایش را ببيند.

محققان در آزمايشي از يك گروه داوطلب خواستند كه محتواي صفحه‌نمایش تلفن همراه را با استفاده از ويژگي بزرگنمايي گوشي ببينند. گروه ديگري از داوطلبان نيز با استفاده از فناوري جديد و عينك گوگل همان محتوا را مشاهده كردند. درنتیجه اين آزمايش مشخص شد، با استفاده از عينك گوگل، سرعت بازبيني و مطالعه محتوا تا 28 درصد افزايش می‌یابد.

در حال حاضر محققان تلاش می‌کنند كه با استفاده از برنامه نرم‌افزاری خود، ساير قابلیت‌های عينك گوگل را با گوشی‌های هوشمند سازگار كنند. همچنين سعي دارند راهبري از طريق حركات سر را با ویژگی‌های ديگري ازجمله راهبري صوتي جايگزين كنند.

منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار