تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 April 26
شیائومی امروزه به عنوان شرکتی معتبر شناخته می شود و این احتمال وجود دارد که این شرکت قصد داشته باشد شهرت خود را با ساخت پردازنده های مخصوص به خود بیشتر نیز بکند.
شرکت چینی شیائومی بیش از هر چیز دیگری به ساخت گوشی های هوشمند ارزان قیمت و قدرتمند مشهور است، اما محصولات شیائومی صرفأ به گوشی های هوشمند محدود نیست. البته بسیاری از محصولات شیائومی فقط در چین به فروش می رسد و شاید به همین دلیل باشد که شهرت این شرکت در سایر کشورها با گوشی های هوشمند آن گره خورده است. به هر حال، شیائومی امروزه به عنوان شرکتی معتبر شناخته می شود و این احتمال وجود دارد که این شرکت قصد داشته باشد شهرت خود را با ساخت پردازنده های مخصوص به خود بیشتر نیز بکند.


اوایل سال جاری بود که خبرهایی مبنی بر تصمیم شیائومی برای تولید پردازنده های مخصوص گوشی های هوشمند خود مطرح شد. شیائومی از آن موقع تاکنون در این باره اظهارنظری نکرده است، اما آنطور که یک گزارش جدید نشان می دهد، احتمال می رود شیائومی نخستین پردازنده خود را سال آینده طی یک رویداد مرتبط با فناوری رونمایی کند.


براساس این گزارش، نخستین پردازنده شیائومی "Rifle" نام خواهد داشت، و مانند اکثر پردازنده های امروزی گوشی های هوشمند، انتظار می رود که این پردازنده بر پایه فناوری شرکت ARM ساخته شده باشد.


شیائومی برای ورود به عرصه رقابت در زمینه ساخت پردازنده های موبایل رقبای سرسختی همچون سامسونگ، کوالکوم و مدیاتک را پیش رو دارد، در نتیجه پس از عرضه پردازنده این شرکت، تست های بنچمارک هستند که کارایی آن را ثابت می کنند.


شیائومی از تولید پردازنده های موبایل منفعت زیادی خواهد برد. این شرکت به این ترتیب قادر خواهد بود تا هزینه تولید گوشی های خود را کاهش دهد، و کنترل بیشتری بر سخت افزارهای خود داشته باشد، و حتی به سایر تولیدکنندگان چینی گوشی های هوشمند نیز پردازنده بفروشد و بازار سامسونگ و کوالکوم را کساد کند.


انتظار می رود گوشی هوشمند شیائومی Mi Max ماه آینده رونمایی شود، و گمان آن می رود که شیائومی پردازنده اختصاصی خود را نیز در خلال این رویداد معرفی کند.
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار