کد خبر: ۳۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 April 25
بر اساس گزارش برخی کاربران کروم‌بوک‌، شرکت گوگل قصد دارد به‌زودی سیستم‌عامل‌های اندروید و کروم خود را یکپارچه‌سازی کند.
شرکت گوگل در سال میلادی گذشته به توسعه‌دهنده‌ها اجازه داد برنامه‌های اندرویدی خود را با استفاده از «ران‌تایم برای کروم» (Runtime for Chrome)، در کروم‌بوک‌ها اجرا و آزمایش کنند. حال به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد به‌زودی نسخه‌ای از فروشگاه خود «Google Play» را نیز برای سیستم‌عامل کروم (Chrome OS) عرضه کند.

به‌تازگی گزارشی منتشر شد که نشان می‌دهد، شرکت گوگل موانع بین دو سیستم‌عامل خود را حذف کرده است. در بخشی از این گزارش نشان داده شد، در نسخه‌ی 51 سیستم‌عامل کروم، گزینه‌ای برای نمایش و فعال کردن برنامه‌های اندرویدی به نام «Enable Android app to run on your Chromebook» در تنظیمات کروم‌بوک اضافه شده است؛ اما کمی بعد از انتشار این گزارش، گزینه‌ی مورد نظر از تنظیمات سیستم‌عامل حذف شد. در هر صورت این موضوع بیان می‌کند کاربرانی که این گزینه را فعال کنند می‌توانند به فروشگاه گوگل در سیستم‌عامل خود دسترسی داشته و تمام برنامه‌های آن را اجرا کنند.

به نظر می‌رسد این ویژگی تنها در اختیار نسخه‌ی مخصوص توسعه‌دهنده‌ها قرار دارد و گوگل تا زمان برگزاری اجلاس «I/O» در مورد آن صحبت نخواهد کرد.

بر اساس نظر عده‌ای از کارشناسان، تغییرات و یکپارچه‌سازی سیستم‌عامل‌های گوگل با هدف جلب رضایت مشتریان انجام خواهد شد؛ زیرا بسیاری از کاربران در گذشته بارها از اینکه اندروید و کروم جداگانه نگهداری شده و برنامه‌های متفاوتی دارند شکایت می‌کردند.
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار