تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 April 24
رایگان بودن و سرعت بالای ارسال پیام در تلگرام سبب شده ایرانی‌ها نیز مانند بقیه مردم جهان به استقبال این نرم‌افزار بروند.در واقع تلگرام با ارسال سریع پیام و عکس،امکان ایجاد گفت‌وگوی گروهی ،استیکرهایی جذاب، ایجاد کانال ها، طرفداران زیادی پیدا کرد و حتی به بستری برای تجارت و تبلیغات نیز تبدیل شد.
افزایش کاربران ایرانی در شبکه تلگرام به جایی رسید که بنيانگذار و مدير عامل تلگرام در توييتر خود اعلام كرد كه 20 درصد كاربران تلگرام را ايراني‌ها تشكيل مي‌دهند و آمار منتشر شده 80 درصدي نادرست است.
در واقع تلگرام با قابليت‌هايي كه با هر به روز‌رساني به آن اضافه مي‌شود،‌ به سرويسي تبديل شده كه مي‌تواند نقش توييتر، ‌فيس‌بوك و ديگر شبكه‌هاي اجتماعي را در رساندن اطلاعات به دست كاربرانشان بدون محدوديت و استفاده از فيلترشكن مهيا كند.

یکه تازی تلگرام در ایران / 1 میلیون دلاری برای توسعه دهندگان بات ها


سرعت و امنیت بالا
بدون شک در یک سال اخیر یکی از سرویس‌های اینترنتی پرطرفدار در بین کاربران ایرانی،‌ تلگرام بوده است. در حالی که در کشورهای اروپایی و امریکایی پیام‌رسان‌هایی مانند واتس‌اپ یا وایبر نقش اساسی در برقراری ارتباطات مجازی بین کاربران دارند اما در ایران تلگرام حرف اول را می‌زند؛ شبکه پیام‌رسانی که این روزها نقش مهمی در تمامی زمینه‌های زندگی مردم ایران بازی می‌کند از سیاست گرفته تا رونق کسب و کارهای جدید. اما این محبوبیت برای این شبکه پیام‌رسان روسی در ایران کم‌هزینه هم نبوده است چرا که بارها و به دلایل مختلف از سوی کمیته تعیین مصادیق،‌ تهدید به فیلتر شده است، هرچند تا کنون با سیاست‌های خاص وزارت ارتباطات این شبکه به کار خودش ادامه داده است.
یکی از دلایلی که کاربران ایرانی به سمت تلگرام کشیده شدند، کندشدن پیام‌رسان وایبر بود؛ سرویسی که قبل از اختلال ایجادشده روی آن، کاربران ایرانی زیادی از آن استفاده می‌کردند اما در آن زمان باز هم میزان استقبال کاربران ایرانی از وایبر قابل مقایسه با تلگرام نبود.
بسیاری سرعت بالا در ارسال مطالب از متن گرفته تا فایل‌های تصویری و ویدئویی را دلیل اصلی محبوبیت تلگرام در بین کاربران ایرانی می‌دانند. از سوی دیگر امنیت بالای این شبکه پیام‌رسان سبب شده که کاربران داخل کشور به سمت استفاده از آن کشیده شوند. براساس اعلام مدیران تلگرام، این پیام‌رسان امکان برقراری ارتباط امن و رمزنگاری‌شده را با قابلیتی با عنوان Secret Chat به معنای واقعی در اختیار کاربرانش می‌گذارد. با این قابلیت، کاربران به شکل کاملا امنی می‌توانند گفت‌وگوهای خصوصی رمزگذاری‌شده‌ای داشته باشند و حتی قابلیت از بین رفتن خودکار متن گفت‌و‌گوی خود را نیز در بخش تنظیمات امنیتی فعال کنند. همچنین از طرف دیگر برای برنامه خود رمز عبور قرار دهند.
جایزه ۱ میلیون دلاری به توسعه دهندگان بات ها
برای اینکه سازنده‌ها و توسعه دهندگان بات‌های تلگرام تشویق شوند، بنیان‌گذار این اپلیکیشن پیام‌رسان قرار است یک میلیون دلار هزینه کند. در اعلانیه‌ای که به تازگی منتشر شده، ظاهرا تلگرام برای تشویق توسعه دهندگانی که بهترین بات‌ها را برای این پیام رسان می‌سازند، مبلغ ۲۵٫۰۰۰ دلار را به هر توسعه دهنده هدیه می‌دهد. با این مقدار مبلغ، مشخص است که ۴۰ توسعه دهنده مختلف می‌توانند در نهایت از این جایزه برخوردار شوند.
یکه تازی تلگرام در ایران / 1 میلیون دلاری برای توسعه دهندگان بات ها
برای اینکه در این مسابقه شرکت کنید، باید بات خود را بسازید و آن را در Telegram Bot Store قرار دهید. این حرکت تلگرام باعث می‌شود تا بات‌های بسیار بیشتر و بهتری برای این پیام رسان ساخته شود و توسعه دهندگان نیز به ساخت این بات‌ها تشویق شوند.
تلگرام اعلام کرده که تاریخ پایان این مسابقه ۳۱ دسامبر ۲۰۱۶ خواهد بود اما جوایز در طول سال به دست شرکت کنندگان برتر خواهد رسید.
در بیانیه‌ای که منتشر شده، تلگرام اعلام کرده که اولویت و تمرکز بر روی بات‌هایی با قدرت یکپارچگی بیشتر، ابزار‌هایی برای سازندگان بات‌ها و پردازش زبان طبیعی و هوش مصنوعی است.
ربات تلگرام چیست؟
ربات تلگرام نوعی حساب کاربری ویژه است که برای ارسال و دریافت اتوماتیک پیام طراحی شده است. کاربران میتوانند با ارسال دستورات گوناگون با ربات های تلگرام در ارتباط باشند، این ارتباط میتواند در یک مکالمه شخصی و یا در یک گروه ایجاد شود. شما میتوانید ربات خود را با استفاده از API تلگرام و از طریق درخواست های HTTPS مدیریت کنید.
تفاوت های ربات تلگرام با افراد را بشناسید
ربات ها آخرین زمان آنلاین بودن ندارند و همیشه عبارت bot برای آنها نمایش داده میشود.
ربات ها فضای محدودی برای ذخیر اطلاعات داردند و پیام های قدیمی تر پس از پردازش توسط شما حذف میشوند.
ربات تلگرام نمیتواند شروع کننده مکالمه با کاربران باشد، تنها زمانیکه کاربر ربات را به گروه اضافه کند یا به آن پیام بفرستد امکان ارسال پیام از طرف ربات وجود خواهد داشت.
در انتهای نام کاربری ربات همیشه کلمه bot حضور دارد.
با اضافه شدن ربات به گروه، همه پیام ها توسط ربات دریافت و تحلیل نمی شود مگر آنکه تنظیمات آن را تغییر داده باشید.
ربات های تلگرام هرگز غیرفعال، آفلاین یا خسته نمی شوند!
یکه تازی تلگرام در ایران / 1 میلیون دلاری برای توسعه دهندگان بات ها

کاربردهای ربات تلگرام
در واقع میتوان گفت که ربات تلگرام میتواند هر کاربردی داشته باشد. نحوه استفاده از آنها به خلاقیت شما و الگوریتم هایی که برای آن تعریف میکنید بستگی دارد. برخی از کاربردهای آنها به شرح زیر است:
ارتباط با وب سرویس ها: یک ربات تلگرام میتواند فعالیت های شما را کوتاه و بهینه کند، بعنوان مثال شما میتوانید هر زمان دیدگاه یا فرم تماس جدیدی در سایت ارسال شد، مستقیما در تلگرام آن را دریافت کنید. و یا آخرین ایمیل های خود را به حساب تلگرام خود منتقل کنید.
ساخت بازی های فکری ساده: نحوه ارتباط شما با ربات تلگرام از طریق API این قابلیت را ایجاد میکند که به سرعت پاسخ های کاربران را تحلیل کرده و نتایج متناسب با آن را برایشان ارسال کنید. این قابلیت به شما امکان میدهد بازی های گوناگونی را طراحی و پیاده سازی نمایید.
ابزارهای کاربردی: ربات تلگرام میتواند هر کاربردی داشته باشد، شما هستید که کارایی آن را طرح ریزی میکنید. دریافت نرخ ارز، اطلاعات هواشناسی، اخبار روز و تفریح و سرگرمی هرکدام نمونه های موفقی از کاربرد ربات تلگرام هستند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار