تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 April 24
بر اساس گزارش مالی 3 ماه نخست سال 2016 شرکت مایکروسافت، سود کسب شده توسط این شرکت 5 میلیارد دلار نسبت به سال قبل کاهش یافته است.
شرکت مایکروسافت به‌تازگی گزارش مالی 3 ماه نخست سال 2016 خود را منتشر کرد. بر اساس آمار ارائه شده در این گزارش، درآمد مایکروسافت از تلفن‌های هوشمند نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، بیش از 50 درصد کاهش یافته است. مایکروسافت در این مدت تنها 2.3 میلیون تلفن هوشمند فروخت که کاهش 73 درصدی در تعداد و 46 درصدی در درآمد این بخش را، باوجود بهبود کیفیت آن‌ها، نشان می‌دهد. در مقابل فروش لپ‌تاپ‌های سرفیس (Surface) مایکروسافت، درآمد 1.1 میلیاردی را در برابر 713 میلیون دلار سال گذشته‌ی این شرکت تجربه کرد.

بر اساس گزارش منتشر شده، سود کلی مایکروسافت در این مدت کاهش یافته است. این شرکت در سه ماه نخست 2016، درآمدی معادل 20.5 میلیارد دلار کسب کرد؛ درحالی که درآمد آن‌ در سال گذشته 21.8 میلیارد دلار بود. همچنین سود مایکروسافت در این سه ماه 5 میلیارد دلار کاهش داشت که در مقابل کاهش 3.8 میلیاردی سال گذشته، روند رو به رکود این شرکت را نشان می‌دهد.
درآمد کسب شده در بیشتر بخش‌های ماکروسافت، تغییر زیادی نسبت به قبل نکرده است. خدمات ابری این شرکت رشد داشت؛ اما در بازار رایانه‌های خانگی با کاهش سود مواجه شد. همچنین فروش محصولات نرم‌افزاری این شرکت مانند ویندوز سرور و پایگاه داده‌ی «SQL» مجدداً با کاهش روبه‌رو شدند.

 درآمد خدمات ابری آژور نیز نسبت به سال گذشته رشد 110 درصدی را نشان می‌دهد. تعداد کاربران آفیس 365 (Office 365) نیز افزایش یافته و از 12.4 به 22.2 میلیون نفر رسیده است که رشد 57 درصدی را نشان می‌دهد.
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار