کد خبر: ۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - 2015 December 19
همزمان با اپل، از اوایل سال 2016 دارندگان گوشی های سامسونگ در چین می توانند از دستگاه های تلفن خود برای پرداخت وجوه استفاده کنند.
همزمان با اپل، از اوایل سال 2016 دارندگان گوشی های سامسونگ در چین می توانند از دستگاه های تلفن خود برای پرداخت وجوه استفاده کنند.

درست پس از اینکه اعلام شد سرویس Apple Pay از اوایل سال 2016 در چین فراهم خواهد شد، سامسونگ تصمیم مشابهی را اعلام کرد. بر این اساس، سیستم پرداختی این دستگاه ها نیز کمابیش همزمان با اپل در چین در دسترس خواهد بود. سامسونگ هم مانند اپل پس از آن توانست این امکان را فراهم کند که با «اتحادیه ی پرداخت» چین (China UnionPay) که انجمن ملی کارت بانکی این کشور به شمار می آید، به توافق رسید. این توافق، به این شرکت ها اجازه می دهد تا به دارندگان گوشی خود امکان پرداخت های مبتنی بر NFC را که در گذرگاه های Quick Pass موجود هستند، عرضه کنند.

درگاه های NFC در واقع از تکنولوژی ای شبیه به دروازه های ایستگاه مترو استفاده می کنند که با نزدیک کردن کارت مترو به محل مشخصی، به شکل خودکار مبلغ مورد نظر از حساب کارت متروی شما کسر شده و دروازه باز می شود. گوشی های تلفن آیفون 6 و 6+ و نیز ویندوز فون نوکیا و گوشی های اندروید این امکان را دارند که به جای کارت متروی شما عمل کنند؛ و البته برای هر دستگاه پرداخت دیگری که در فروشگاه ها و ترمینال ها به چیپ های NFC مجهز باشد نیز امکان پرداخت دارند.

رقابت جدید سامسونگ با اپل در بازار چین


سامسونگ هنوز بایستی تا تأیید واسطه ی چینی منتظر بماند، و به همین دلیل هنوز تاریخ دقیقی برای فراهم کردن این سرویس تعیین نشده است. از آنجا که اتحادیه پرداخت کنترل شبکه های بین بانکی در این کشور را در کنترل خود دارد، هر شکلی از پرداخت موبایلی بایستی با مشارکت آن صورت بگیرد. البته این بدان معنی هم هست که تقریبا هر بانکی در چین با سیستم آتی سامسونگ نیز سازگار خواهد بود و بنابراین، کاربران در این کشور بایستی نگران این باشند که کدام کارت اعتباری را می توانند مورد استفاده قرار دهند.

اپل و سامسونگ هر دو امیدوارند تا هرچه سریعتر سیستم های پرداخت شان تأیید گردد تا نه تنها از فصل خرید تعطیلات سال نو سود ببرند، بلکه حتی از بازار بزرگ چین برای پرداخت بدون تماس در دیگر ایام سال نیز بهره مند گردند.

البته اپل و سامسونگ رقابت بسیاری را در پیش رو خواهند داشت؛ نه تنها از سوی یکدیگر، بلکه از سوی AliPay، درگاه پرداخت موبایلی ارائه شده توسط غول اینترنتی، علی بابا. (Alibaba) گفته می شود علی پی بر هشتاد درصد از بازار تسلط دارد و 400 میلیون کاربر فعال از آن استفاده می کنند. در هر حال، با عمومیت فعلی گوشی های هوشمند اپل و سامسونگ در چین این شرکت ها مطمئن هستند که بخشی از بازار را در اختیار خواهند گرفت.

در هر حال، واکنش سریع سامسونگ به فعالیت های اپل در چین از یک سو نشان دهنده ی اهمیت این بازار بزرگ برای آینده ی این شرکت های پیشرو و از سوی دیگر، بیانگر نقش نوآوری و فناوری های نوین گوشی های هوشمند در تضمین آینده ی بازار این دستگاه است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار