تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 April 24
گوشی هوشمند جدید هواوی P9 از همان روز نخست که رونمایی شد توجه زیادی را به خود جلب کرد. دوربین دوگانه این گوشی هوشمند مهم ترین قابلیت آن به شمار می رود و البته حرف و حدیث های زیادی نیز در این زمینه به گوش می رسد.

هواوی همانطور که روی بدنه گوشی جدید خود نیز درج کرده، ادعا دارد که دوربین دوگانه گوشی هوشمند جدید خود را با همکاری برند صاحب نام لایکا تولید کرده است. اما طی روزهای اخیر خبرهای متعددی مبنی بر اینکه لایکا هیچ نقشی در توسعه این دوربین نداشته به گوش می رسد. در خبرها آمده که دوربین گوشی هواوی P9 تنها موفق به کسب مجوز از شرکت لایکا شده و این شرکت نقشی در طراحی این دوربین نداشته است. اما هواوی و لایکا امروز بیانیه مشترکی صادر کرده اند که در آن به این شایعات خاتمه داده شده است. این بیانیه به شرح زیر است:

"هواوی و لایکا در ماه فوریه قراردادی را برای همکاری بلندمدت به امضا رساندند. دوربین پرکاربردترین قابلیت در گوشی های هوشمند است و هدف ما ارتقای کیفیت دوربین گوشی های هواوی تا سطح استاندارد لایکا است. لایکا از این پس دهه ها تجربه و دستاوردهای فنی خود را در اختیار هواوی قرار می دهد. لایکا در ساخت ماژول های دوربین گوشی هواوی P9 به طور گسترده همکاری داشته و در پی این همکاری، کیفیت تصویربرداری با گوشی های هوشمند حالا بسیار افزایش یافته است. همکاری لایکا و هواوی شامل بخش های زیر می شود: - توسعه، ارزیابی و بهینه سازی مشترک طراحی اپتیکی در راستای استانداردهای لایکا - توسعه مشترک سازه مکانیکی ماژول دوربین برای کاهش اثرات نورهای زائد - تعریف کیفیت تصویربرداری از لحاظ توازن رنگ سفید، دقت تماس با نور، محدوده پویا و نویز - پردازش اطلاعات تصویر با کمک فناوری لایکا - تعریف معیارهای کیفی و پیش نیازهای تولیدی برای تولید انبوه به منظور اطمینان از کیفیت بالای محصول"

با این اوصاف، به نظر می رسد دیگر جای هیچ شک و تردیدی نسبت به همکاری مشترک هواوی و لایکا در ساخت ماژول های دوربین گوشی هواوی P9 باقی نمانده باشد.

منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار