تاریخ انتشار: ۱۶:۴۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 April 23
رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران گفت: شرکت پست و دفاتر پیشخوان سال گذشته با نفوذی که در دولت داشتند مانع همکاری کافی‌نت‌ها با سازمان امور مالیاتی شدند اما امسال دنبال جلوگیری از این رفتار غیرقانونی هستیم.
سیدمهدی میرمهدی با انتقاد از ورود غیرقانونی شرکت پست و دفاتر پیشخوان دولت در اجرای طرح تکمیل الکترونیکی اظهارنامه‌های مالیاتی، اظهار کرد: این بخش‌ها سال گذشته وارد مذاکره با سازمان امور مالیاتی شدند و علی‌رغم تلاش‌های گسترده‌ای که برای رونق فعالیت‌های بخش خصوصی شده بود اما نهایتا پای این دو نهاد به موضوع تکمیل فرم‌های اظهارنامه مالیاتی باز شد.

وی عنوان کرد: طبق قانون این بخش‌ها با توجه به اینکه پروانه کسب‌وکار از اتحادیه‌ها ندارند نباید در امور واگذار شده به بخش خصوصی دخالت کنند. دولت همیشه از بخش خصوصی سخن می‌گوید اما پای کار که می‌رسد از دولت حمایت می‌کند.

او با اشاره به وضعیت اسف‌بار کافی‌نت‌ها گفت: این بخش در اتحادیه ما تعریف شده اما با توجه به اینکه امروزه خطوط پرسرعت اینترنت در اغلب منازل یافت می‌شود یا مردم با استفاده از گوشی‌های هوشمندشان به تعامل با اینترنت می‌پردازند، منابع درآمدی این بخش از صنف قطع شده است.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران خاطر نشان کرد: بخاطر همین موضوع دنبال تعامل با سازمان امور مالیاتی بودیم تا حداقل شرایطی فراهم شود در زمان ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی، کافی‌نت‌های دارای پروانه از اتحادیه در مراکز در نظر گرفته شده توسط سازمان مالیات مستقر شوند و درخواست‌های مودیان مالیاتی را پیگیری کنند.

میرمهدی ابراز کرد: با چنین کاری، اجازه کسب درآمد حداقل در یک ماه از سال به این واحدها داده می‌شد اما پست و دفاتر پیشخوان با نفوذی که در دولت دارند اجازه این کار را ندادند. سال گذشته از حدود 500 کافی‌نت موجود در سطح تهران، نتوانستند یک ریال از این موقعیت استفاده کنند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تغییر رئیس سازمان مالیاتی خاطر نشان کرد: از سال گذشته مذاکرات‌مان را با این سازمان برای محول کردن امور مربوط به اظهارنامه‌ها آغاز کردیم و با رویکرد مثبتی که ایشان دارند، امیدواریم امسال زمینه سوءاستفاده و رفتارهای غیرقانونی برچیده و روش تکمیل اظهارنامه‌های مالیاتی با IPهای مشخص واحدهای صنفی، ساماندهی شود.

او تصریح کرد: کافی‌نت‌ها جزو واحدهای خدماتی هستند که باید طبق قانون به دولت مالیات پرداخت کنند اما زمانیکه بحث همکاری آنها با دولت پیش کشیده می‌شود، در حق شان اجحاف می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه با بیان اینکه اگر سازمان مالیاتی با حضور صنف به جمع‌اوری اظهارنامه‌های مودیان مالیاتی بپردازد امکان استقرار تا 10 واحد صنفی (کافی‌نت) را در مراکز مالیاتی داریم، ابراز کرد: در این صورت مردم می‌توانند با خیال راحت مدارک‌شان را به مسئولان صنفی تحویل دهند و از پر شدن فرم‌ها خیال شان راحت باشد.

وی گفت: دنبال این هستیم تا کارهای این بخش را 100 درصد دست بگیریم و مجددا شاهد حضور پست و دفاتر پیشخوان در این بخش نباشیم. پست و پیشخوان طبق قانون مسئول یکسری امور مشخص هستند و طبق قانون حق داشتن یا راه‌اندازی کافی‌نت ندارند.
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار